کد خبر : 3881
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آبان 1393 - 10:04
-

جوابیه یک فعال دانشجویی به جنجال های رسانه ای

نظر به بازتاب های متفاوت از عکس منتشر شده از اینجانب و غرفه ی دانشگاه حکیم سبزواری در جشنواره ی مطبوعات و خبرگزاری های کشور و اظهارنظرهای متفاوت از این اتفاق، بر خود واجب دیدم در دفاع از خویش دست به قلم برده، مطالبی را اظهار نمایم: نخست آنکه بنده در آن غرفه صرفا به

mohammad-foroudi

محمد فرودی – فعال دانشجویی حاضر در جشنواره ی مطبوعات

نظر به بازتاب های متفاوت از عکس منتشر شده از اینجانب و غرفه ی دانشگاه حکیم سبزواری در جشنواره ی مطبوعات و خبرگزاری های کشور و اظهارنظرهای متفاوت از این اتفاق، بر خود واجب دیدم در دفاع از خویش دست به قلم برده، مطالبی را اظهار نمایم:

نخست آنکه بنده در آن غرفه صرفا به عنوان یک میهمان و سردبیر یکی از نشریات دانشجویی از سوی هیئت نظارت بر نشریات که نهادی دانشجویی می باشد حضور داشته ام و هیچ نقشی در رابطه با آنچه شما ‘خلاف عرف’ نامیده اید، نداشته ام.
دیگر آنکه با توجه به وظیفه ای که بر دوش خود به عنوان یک فعال دانشجویی احساس می نمودم در راستای معرفی نشریات دانشگاه به بازدیدکنندگان و رساندن دغدغه های عموم دانشجویان به مسئولان وزارت علوم و همچنین ایجاد زمینه ای برای ورود فعالین برتر نشریات دانشجویی به عرصه ی مطبوعات کشور در حد توان تمام کوشش خود را نمودم، امری که به طورکامل از دیده ی منتقدان جنجال ساز غرض ورز به دور ماند و در مقابل آن تنها اهانت های این دوستان چه رسما و چه غیر رسمی را دریافت نمودم.

تردیدی نیست که در پیشگاه اهل خرد، انعکاس جناح مدارانه و بزرگنمایی این اتفاق ساده و پیش پا افتاده، کاری بس غیر حرفه ای، غیر اخلاقی و غرض ورزانه می نماید؛ که تبعات آن در آینده ممکن است بر جنبش ها و فعالیت های دانشجویی دانشگاه تآثیر منفی داشته باشد.
حال آنکه مقام معظم رهبری بارها بر ایجاد فضای شور و نشاط در دانشگاه و فضای آزاد برای بیان اندیشه های متفاوت تاکید داشته اند. بدیهی است که چنین امری دور از ارزش های انسانی نیز می نماید.

فارق از تمام این بحث و جدال ها و کشمکش ها بر کسی پوشیده نیست که حجت السلام والمسلمین خاتمی در میان اقشار مختلف مردم، شخصیتی پذیرفته و محبوب است و بر هیچ کسی نیز این امر پوشیده نیست که در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مهم ترین نقش را ایشان با پشتوانه ی مردمی که دارا بودند ایفا نمودند.

به امید آنکه روزی فرهنگ شنیدن صدای دگر اندیشان در این سرزمین نهادینه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس شنبه , ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

چه متن بیخودی
چه ربطی داشت!!!

کاظم جوادی دوشنبه , ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵

باعرض سلام
اول باید گفت که آزادی بیان حق هر دانشجو و فرد دانشگاهی است.به نظر من با زدن عکس یه رییس جمهورسابق و رییس جمهور فعلی توسط افراد نباید این فرد رو اماج توهین قرار دهیم.کاش به جای این حرفا به بازخورد نمایشگاه و اینکه این دانشجو چه کاری برای دانشجویان یه دانشگاه در سطح پایین انجام داده توجه کنیم.این عکس خیلی نگاه هارو به سمت این دانشگاه کشوند که جای تقدیر و تشکر نسبت به این ایده داره.
جامعه ایران همیشه به خدمتگزاران احترام میگذارد و کار این دانشجو حرف دل خیلی ها بوده است.

نظرات بسته شده است.