کد خبر : 12732
تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1395 - 17:03
-

گزارش تصویری: حاشیه‌های آزمون سراسری ۱۳۹۵

سبزواریان: آزمون سراسری ۱۳۹۵ روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۲۴ و ۲۵ تیر ماه برگزار گردید. دانشگاه حکیم سبزواری امسال هم میزبان داوطلبان شرکت در کنکور و البته خانواده‌های آن‌ها بود. * متاسفانه به دلیل عدم همکاری نیروهای دانشگاه حکیم سبزواری با خبرنگار و عکاس سبزواریان و ستاره شرق (با وجود ارائه کارت شناسایی و نامه رسمی)،

سبزواریان: آزمون سراسری ۱۳۹۵ روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۲۴ و ۲۵ تیر ماه برگزار گردید.

دانشگاه حکیم سبزواری امسال هم میزبان داوطلبان شرکت در کنکور و البته خانواده‌های آن‌ها بود.

* متاسفانه به دلیل عدم همکاری نیروهای دانشگاه حکیم سبزواری با خبرنگار و عکاس سبزواریان و ستاره شرق (با وجود ارائه کارت شناسایی و نامه رسمی)، امکان تهیه گزارش از سالن امتحانات فراهم نشد.

عکس: محمد حشمتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس شنبه , ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۶:۵۲

در کم کاری و غفلت مسئولان شهری، متاسفانه یک فرصت دیگر برای سبزوار از دست رفت.
سبزوار با ۱۰۰۰ قنات شهری است که بیشترین قنات ها را دارد و ۱۳ قنات زیر شهر است آیا این ویژگی ها منحصر به فرد نیست؟
_______
قنات های ایران ثبت جهانی شدند
یونسکو
شناسهٔ خبر: ۳۷۱۳۳۰۸ – جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ – ۱۵:۲۲
فرهنگ > میراث فرهنگی و گردشگری
۱۱ قنات ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند.
به گزارش خبرنگار مهر، چهلمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو از بیستم تا سی‌ام تیرماه در استانبول ترکیه درحال برگزاری‌ است در این اجلاس پرونده های ۹ اثر طبیعی، ۱۶ اثر فرهنگی و چهار سایت طبیعی و فرهنگی بررسی می شود همچنین وضعیت حفاظت ۱۰۸ سایت ثبت شده در فهرست جهانی و ۴۸ پرونده میراث در خطر در این چند روز نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این میان ایران نیز پرونده‌ «بیابان لوت در محدوده سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی» را برای نخستین‌بار در حوزه میراث طبیعی و پرونده‌ «زنجیره‌یازده قنات‌ ایرانی دارای تکنولوژی متفاوت و با قدمت بیش از ۲۵۰۰ تا ۲۰۰ سال در ۶ استان،خراسان رضوی،خراسان جنوبی، یزد، کرمان، مرکزی و اصفهان » را در حوزه‌ میراث فرهنگی روی میز یونسکو قرار داد.

فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی که در این برنامه حضور دارد به خبرنگار مهر گفت: قنات های ایران به عنوان آثار منحصر به فرد جهانی در این اجلاس به ثبت رسیده است.

همچنین احمد جلالی نماینده ایران در یونسکو نیز در این اجلاس در سخنانی به سفرنامه ناصرخسرو اشاره کرده است که در آن به قنات های ایران از حدود هزار سال پیش اشاره شده است.

در این برنامه سفیر ایران در یونسکو، معاون میراث فرهنگی کشور و استاندار کرمان هم حضور دارند.

این پرونده دقایقی قبل به ثبت جهانی رسید.

ناشناس شنبه , ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۶:۵۸

مسئولان سبزوار کجایند که هر روز این خبرها را ببینند. مسئولان اداره ارشاد، کتابخانه ها و دیگران چه می کنند؟ جالب اینجاست که آقای محمود برابادی رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان هم سبزواری
________
جشن کتاب کودک و نوجوان در نیشابور برگزار می‌شود
نیشابور
شناسهٔ خبر: ۳۷۱۳۹۵۵ – جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ – ۱۵:۲۳
فرهنگ > فرهنگ عمومی
ستاد اجرایی پایتخت کتاب نیشابور با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، جشن کتاب کودک ونوجوان را برگزار می‌کند.
به گزارش خبرنگار مهر و به دعوت ستاد اجرایی پایتخت کتاب نیشابور با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، جشن کتاب کودک ونوجوان با حضور حدود ۵۰ نویسنده چهارم تا نهم مرداد در نیشابور برگزار می شود.

در این برنامه نویسندگان با مخاطبان کودک و نوجوان و نیز مربیان و نویسندگان جوان نیشابور دیدار می‌کنند. نشست های شعر و قصه، کارگاه های داستان نویسی و شعر، جشن امضای کتاب نویسندگان، شعرخوانی و قصه خوانی بر مزار خیام و عطار از جمله برنامه های این جشن است.

جشن کتاب کودک و نوجوان به دعوت ستاد اجرایی پایتخت کتاب نیشابور با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، از چهارم تا نهم مرداد ماه ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

روح اله مهري شنبه , ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

شورای نگهبان حافظ اسلامیت وجمهوریت نظام ازدستبردکانون های قدرت وثروت است

سرپرست دفتر نظارت وبازرسی انتخابات شهرستان داورزن در آستانه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت:این نهاد مقدس در۲۶تیر ماه ۵۹توسط معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شدتا چهاروظیفه مهم را ایفانماید.
حسین رجبی با اشاره به اصول متعدد قانون اساسی درخصوص اختیارات شورای نگهبان افزود:نظارت برقانون گذاری،نظارت شرعی برقوانین ومقررات،تفسیر قانون اساسی ونظارت برانتخابات ازوظایف مهم این نهاد انقلابی است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد:به غیر از وظایف ذاتی، براساس قانون اساسی ،اعضاء این شورا در برخی مراسم مانند،مراسم تحلیف رئیس جمهور،درمذاکرات طرح ها ولایحه های فوری مجلس شورای اسلامی حضور می یابندودربرخی شوراها مثل شورای بازنگری قانون اساسی وشورای موقت رهبری نیز عضویت دارند.
این مسئول از ائمه جمعه وجماعات،خطبان وسخنوران ومبلغین دینی خواست تا در سخنرانی های خود به تبیین جایگاه شورای نگهبان ونقشی که در حراست وحفاظت از جمهوریت واسلامیت نظام مقدس داشته است بپردازندودیدگاههای امام راحل ومقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص شورای نگهبان را برای آحادمردم ارائه دهند.
رجبی ضمن اشاره به برگزاری دوانتخابات مهم اسفندماه ۹۴ گفت :مادر جلسات آموزشی ناظرین تاکید کردیم تا به هیچ عنوان وارد جریانات سیاسی ،حزبی وگروهی نشوندوبی طرفی خودرا حفظ کنندکه الحمدولله هیچ کدام از ناظرین،ناظرمسئولان ،سرناظرین ونیروهای ستادی وارد بازی های سیاسی نشدندوتوانستند به وظیفه اصلی خودیعنی صیانت از آرائ مردم بپردازند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درجمع نمایندگاه جدید مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی گفت همانطورکه معظم وله فرمودندباید یک مجلس انقلابی داشته باشیم این انقلابی بودن برای شبکه نظارت از اوجب واجبات است.
قائم مقام دفتر نظارت شهرستان سبزوارادامه داد:متاسفانه برخی از جریانات سیاسی داخلی وخارجی با نظارت استصوابی شورای نگهبان مخالفندآنها به دنبال یک نظارت تشریفاتی وبی اثرهستندعلت اصلی این مخالفت ها عملکرد دقیق،محکم وبرابر قانون اعضاء انقلابی شورای نگهبان است .
وی با اشاره به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری افزود:علی رغم همه مخالفت های افراد مغرض ومسئله دار انشاءاله با همین روحیه انقلابی نظارت براین انتخابات را نیز مثل گذشته به نحو احسن انجام خواهیم داد.

نظرات بسته شده است.