کد خبر : 1096
دیدگاه‌ها برای حامی کتاب – حمایت از نویسندگان و شاعران جوان ایران بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1393 - 11:37
-

حامی کتاب – حمایت از نویسندگان و شاعران جوان ایران

سبزواریان.کام: انتشارات فیروزی و کافه کتاب سبزوار، با اینکه مدت چندان زیادی از راه اندازی آن ها نمی گذرد، اخیراً به مکان هایی در شهر سبزوار تبدیل شده اند که به نوعی نبض فرهنگ غرب خراسان رضوی را به دست گرفته اند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیهق، این انتشارات فیروزی بود که در اواخر

حامی کتابسبزواریان.کام: انتشارات فیروزی و کافه کتاب سبزوار، با اینکه مدت چندان زیادی از راه اندازی آن ها نمی گذرد، اخیراً به مکان هایی در شهر سبزوار تبدیل شده اند که به نوعی نبض فرهنگ غرب خراسان رضوی را به دست گرفته اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیهق، این انتشارات فیروزی بود که در اواخر سال ۹۲ علی رغم اعمال فضای بسته فکری و سیاسی توسط شماری از طرفداران یک جبهه تندرو سیاسی و مذهبی در سبزوار، به خود جرأت داد و کتاب جدید استاد محمود دولت آبادی را در شهر زادگاهش سبزوار منتشر کرد.
همچنین همین انتشارات است که به جز کتاب جدید استاد محمود دولت آبادی تا کنون چند کتاب فاخر دیگر از جمله کتاب معماری و معماران سبزوار نوشته آقای حمید معماری را منتشر کرده است که در واقع کتابی مرجع در علم معماری برای نواحی داخلی ایران محسوب می شود.
کافه کتاب نیز که با راه انداختن صفحه ای کاملا تخصصی در ارتباط با کتاب در شبکه های اجتماعی تا کنون نزدیک به ۳۰۰ هزار پسند را برای خود به همراه آورده و به نوعی پرطرفدارترین صفحه تخصصی کتاب فارسی زبان جهان محسوب می شود.
نکته جالب اینجاست که مرکز این فعالیت های ارزشمند فرهنگی، شهر تاریخی سبزوار ریشه فرهنگی خراسان و شهر دانشوران و ادیبان و فلاسفه و حکما است که از مردمان چنین شهری، انتظار فعالیت هایی جز این نمی رود.حامی کتاب

اما انتشارات فیروزی و کافه کتاب سبزوار اخیراً سودای یک فعالیت جذاب فرهنگی دیگر را در سر می پرورانند و آن حمایت از شاعران و نویسندگان جوان ایران از طریق اجرای پروژه «حامی کتاب» است.
پروژه حامی کتاب که به تازگی سایت آن راه اندازی شده است، هنوز در مراحل ابتدایی کار قرار دارد، اما به نظر می رسد با توجه به اینکه انتشارات معتبر فیروزی و کافه کتاب سبزوار پشت این پروژه فرهنگی هستند، مانند پروژه های قبلی این نهادهای نامبرده با موفقیت و استقبال گسترده ای مواجه شود.

توصیه شده: مصاحبه ی شبکه کتاب تاچارا با علیرضا فیروزی، مدیر انتشارات فیروزی و معرفی حامی کتاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.