کد خبر : 17244
دیدگاه‌ها برای حجم آب پشت سدها در غرب خراسان رضوی افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آذر 1397 - 18:09
-

حجم آب پشت سدها در غرب خراسان رضوی افزایش یافت

مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار گفت: با افزایش ۱۰۰ درصدی بارندگی طی سال زراعی جاری تاکنون حجم آب ذخیره پشت سدهای سبزوار، جوین و جغتای واقع در غرب خراسان رضوی افزایش یافته است. محمد ثابتی مقدم افزود: بر این اساس حجم کنونی آب پشت ‘سد کمایستان’ در شهرستان جغتای به یک میلیون و۴۵۰ هزار

مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار گفت: با افزایش ۱۰۰ درصدی بارندگی طی سال زراعی جاری تاکنون حجم آب ذخیره پشت سدهای سبزوار، جوین و جغتای واقع در غرب خراسان رضوی افزایش یافته است.

محمد ثابتی مقدم افزود: بر این اساس حجم کنونی آب پشت ‘سد کمایستان’ در شهرستان جغتای به یک میلیون و۴۵۰ هزار مترمکعب رسیده و ۱۰۰ درصد حجم مفید آن پر شده است.
وی در ادامه، گنجایش ذخیره آب پشت ‘سد یام’ شهرستان جوین را نیز یک میلیون و ۳۷۰ هزار مترمکعب اعلام و بیان کرد: هم اینک با جمع شدن ۹۸۰ هزار متر مکعب پشت این سد، ۷۲ درصد گنجایش آن تکمیل شده است.

مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار گفت: پشت ‘سد سنگرد’ سبزوار نیز هم اینک دو میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب جمع شده و بر این اساس ۱۴ درصد حجم ذخیره آن پر شده است. گنجایش نهایی سد سنگرد ۱۹ میلیون مترمکعب است.

خراسان رضوی ۲۹ سد در حال بهره برداری در تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جوین، جغتای، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان دارد که هم اینک در مجموع ۸۵ درصد ظرفیت آنها خالی است و فقط ۱۵ درصدش آب دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.