کد خبر : 2448
دیدگاه‌ها برای حسینی زاده و کرامت گزینه های ریاست شورا بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1393 - 18:48
-

حسینی زاده و کرامت گزینه های ریاست شورا

سبزواریان.کام: تنها چند روز به ( ۱۲ شهریورماه ۹۳) پایان یک سال نخست عمر شورای شهر باقی مانده است. چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار، با همه فراز و نشیب‌ها و حاشیه‌هایش، در آستانه یک سالگی قرار دارد و طی روزهای آینده اعضاء شورا باید طبق قانون و با برگزاری انتخابات بار دیگر برای انتخاب

riasate-shora93سبزواریان.کام: تنها چند روز به ( ۱۲ شهریورماه ۹۳) پایان یک سال نخست عمر شورای شهر باقی مانده است. چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار، با همه فراز و نشیب‌ها و حاشیه‌هایش، در آستانه یک سالگی قرار دارد و طی روزهای آینده اعضاء شورا باید طبق قانون و با برگزاری انتخابات بار دیگر برای انتخاب رئیس و هیات رئیسه شورا، رای‌گیری کنند و افراد جدید را برای مدت یکسال معرفی کنند.

حدود ۱۱ ماه پیش بود که سید قاسم حسینی زاده با ۷ رای از بین ۱۳ عضو شورای چهارم، پس از ۳سال و ۴ماه مدیریت در شورای سوم، مجددا سکان هدایت شورای چهارم را به دست گرفت.

هر چند هنوز هیچ یک از منتخبین مردم در پارلمان شهری به طور رسمی اعلام آمادگی نکرده اند اما از همین حالا مشخص است سید قاسم حسینی زاده رئیس کنونی شورای شهر و کاظم کرامت رئیس شورای شهرستان مانند سال گذشته همچنان دو رقیب اصلی در انتخابات تصدی صندلی ریاست این نهاد مردمی هستند البته مهدی فوجی نیز برای این سمت اعلام آمادگی کرده است. برای پست نائب رئیسی شورا نیز پسندیده آمادگی اش را در صورت موافقت همکارانش اعلام کرده است.

وجود فراکسیون و گروه ها در مجموعه هائی مانند شوراها طبیعی است و شورای شهر سبزوار نیز از این قاعده مستثنی نیست. در انتخابات سال گذشته شورا کرامت، تعصبی، نورنهنگ، مقصودی، قلعه نوی و در یک گروه بودند و در گروه دیگر حسینی زاده، ارغیانی، پسندیده، کارگری، بروغنی، زارعی و نعمت شاهی حضور داشتند. مهدی فوجی هم مستقل و رای واحد داشت.
هر چند یکسال از آن زمان می گذرد اما هنوز شاکله این۲ گروه حفظ شده است اما احتمال جابجائی یکی دو نفر دور از ذهن نیست.

اعضاء شورا راغب هستند فضای جدید مدیریتی را تجربه کنند.

جلال تعصبی در جواب پرسشی که آیا برای ریاست شورا کاندیدا خواهید شد؛ گفت: بنده به هیچ عنوان تمایلی برای کاندیدا شدن پست ریاست و نایب رئیسی ندارم البته این بدان معنا نیست که توان قبول مسئولیت ندارم بلکه معتقدم باید افرادی که برای پذیرش مسئولیت اعلام آمادگی می کنند رای قاطع و بالایی کسب کنند و هرچه تعداد کاندیدا کمتر باشد تصمیم گیری سایر اعضاء راحتتر انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورا با تاکید بر اینکه رای قاطع می تواند پشتیبان محکمی برای رئیس و سایر اعضاء هیات رئیسه در بین دستگاه های اجرائی و مردم باشد تصریح کرد: بنده به هیچ عنوان راغب نیستم شرایط گروه بندی و لج بازی ماه های ابتدائی شورای چهارم دوباره تکرار شود چرا که من در آن زمان با سابقه ۶ سال حضور در شورا خیلی از مسائل و رفتارها را برای بار اول مشاهده و تجربه کردم.

عضو شورای شهر در رابطه با ارزیابی عملکرد حسینی زاده رئیس فعلی شورا اظهار داشت: دوره مسئولیت هر فردی دارای نقاط قوت و ضعف است و آقای حسینی زاده نیز از این حیث مستثنی نیست البته در مجموع و باتوجه به اینکه اعضای شورا ۶ ماه درگیر انتخاب شهردار بودند به عملکرد هیات رئیسه نمره مرددی نمی دهم.

تعصبی پرسشی که چه کسی برای ریاست شورا بهترین گزینه است را بی پاسخ گذاشت اما در ادامه بیان کرد: به کسی رای می دهم که منطبق با قانون حرکت کند و بتواند از عهده ریاست طبق وظایف مشخص شده در قانون شوراها برآید.
منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار همچنین ایجاد تغییر در مدیریت وساختار اداری شورا، تسهیل امورشهرداری و همسو و هماهنگ بودن با شهردار را از دیگر ویژگی های انتخاب خود در گزینش رئیس شورا اعلام کرد.
وی با اشاره به صحبت برخی از همکارانش اضافه کرد: شاید ۱۳ عضو شورا راغب هستند فضای جدیدی را در مدیریت این نهاد مردمی تجربه کنند بنابر این احتمال تغییرات در هیات رئیسه دور از ذهن نیست.

تعصبی همچنین راجع به گروه بندی اعضاء شورا نیز گفت: گذشت یکسال از عمر شورا و کار کردن اعضاء در کنار یکدیگر باعث شناخت بهتر و واقعی تر نسبت به یکدیگر شده است و این امر باعث شده که شکل گروه بندی قدیم ملایم تر شود.

مهم تغییر نگاه هیات رئیسه است نه تغییر اشخاص

مسعود پسندیده نائب رئیس شورا در جواب سوال بهترین گزینه برای ریاست شورا از کسی نام نبرد اما ابراز امیدواری کرد تغییردر نگاه هیات رئیسه انجام شود نه لزوما در اشخاص. وی گفت: شاید آقای حسینی زاده دوباره با رویکرد جدید به عنوان رئیس انتخاب شود و شاید هم یکی دیگر از همکاران که ان شاءا… نگاهش جدید خواهد بود.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا درباره ارزیابی نحوه مدیریت حسینی زاده بیان کرد: در کل به آقای حسینی زداه نمره قبولی می دهم البته انتقاداتی نیز داشته ام که به صورت شخصی یا در حین برگزاری جلسات مختلف رسمی به وی منتقل کرده ام.

پسندیده با مثبت ارزیابی کردن عملکرد هیات رئیسه در سال نخست شورا گفت: گام نخست موفق هیات رئیسه پروسه انتخاب شهردار که به انتخاب دکتر طالبی منتهی شد برداشته شد که کاملا عقلانی، منطقی و با کلاس صورت گرفت. گام بعدی انتقال مکان شورا بود که ثمره آن دسترسی آسان و در معرض دید بودن شهروندان است.

منتخب مردم سبزوار در شورای شهر نظامند شدن کمیسیون های تخصصی شورا را یکی انتظارات خود از هیات رئیسه جدید اعلام کرد و تصریح کرد: مهمترین خواسته بنده نهادینه کردن جایگاه واقعی شورای شهر در اداره شهر است که ان شاءا… همکارانم به برای محقق شدن همت بیشتری خواهند کرد.

امیدوارم با اصلاح روش ها عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

مهدی مقصودی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا هم به سوالی که برای انتخاب رئیس جدید به چه کسی رای می دهید گفت: هنوز هیچگونه رایزنی در باره انتخابات هیات رئیسه جدید بین اعضاء انجام نشده اما بنده یا به آقای کرامت یا به آقای تعصبی رای خواهم داد.
وی عملکرد هیات رئیسه فعلی را ضعیف ارزیابی کرد و اظهار داشت: شورای شهر در سالی که گذشت شورای شهرداری بوده است نه شورای شهر و علت این مهم نیز مدیریت فعلی شورا می باشد. عضو شورا نیز نبود حضور و غیاب اعضاء، معرفی نشدن سخنگوی شورا، راه اندازی نکردن سایت اطلاع رسانی و ارائه نکردن عملکرد به مردم و پرداخت حقوق یکسان به اعضاء در حالی که غیبت برخی از اعضاء بیش از حد قانونی است را از علت های دیگر ضعف هیات رئیسه برشمرد.

مقصودی با بیان اینکه شورای شهر می بایست تا کنون عملکرد بهتری ارائه می کرد ابراز امیدواری کرد با اصلاح روش های نادرست فعلی با هیات رئیسه جدید در سال های آینده عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

رقابت بین آقایان حسینی زاده و کرامت است.

حسین بروغنی نیز پیش بینی کرد انتخابات در ۱۲ شهریورماه بدون هیچگونه حاشیه ای انجام شود چرا که اصطحکاک قبلی میان اعضاء از بین رفته است.

نماینده شورا در کمیسیون ماده صد شهرداری گفت: اعضاء شورا هنوز ورود جدی به این موضوع نداشته اند اما بر اساس گمانه زنی ها رقابت بین آقایان حسینی زاده و کرامت است.
وی تائید کرد: انتخاب هیات رئیسه با تفاهم اعضاء انجام خواهد شد و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بروغنی با مثبت ارزیابی کردن مدیریت حسینی زاده در طول سال گذشته گفت: با وجود اختلاف سلیقه ، نظرات و حتی لج بازی های اعضاء به ویژه در بحث انتخاب شهردار در ماه های شروع به کار شورای چهارم آقای حسینی زاده مدیریت خوبی انجام داد که ثمره آن انتخاب شهردار دست پاک و پیگیر آبادانی شهر و اتحاد و همدلی بین اعضاء شورا بود.

البته تجربه انتخابات‌ها در شورای شهر سبزوار نشان می‌دهد تصمیم نهایی منتخبین مردم حتی برای کاندیدا شدن ریاست تا چند دقیقه قبل از رای‌گیری امکان تغییر دارد باید صبر کرد تا مشخص شود رایزنی دوگروه به ریاست حسینی زاده و کرامت ختم خواهد شد یا نام فرد دیگری از میان آراء بیرون در خواهد آمد.
رضا قدیریان / سبزوار آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.