کد خبر : 13436
دیدگاه‌ها برای حضور ناتو در افغانستان عامل افزایش ناامنی است بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 - 12:28
-

حضور ناتو در افغانستان عامل افزایش ناامنی است

سبزواریان: مسئول هیات مجمع الذاکرین منتظران مهدی (عج) هرات افغانستان گفت: ناتو به سرکردگی آمریکا با شعار نابودی طالبان و برقراری امنیت وارد افغانستان شد اما این حضور عامل افزایش ناامنی در این کشور است. به گزارش ایرنا، سید علی حسین حسینی در همایش «روایت مظلومیت افغانستان از هرات تا میرزا اولنگ» در سبزوار افزود:

سبزواریان: مسئول هیات مجمع الذاکرین منتظران مهدی (عج) هرات افغانستان گفت: ناتو به سرکردگی آمریکا با شعار نابودی طالبان و برقراری امنیت وارد افغانستان شد اما این حضور عامل افزایش ناامنی در این کشور است.

به گزارش ایرنا، سید علی حسین حسینی در همایش «روایت مظلومیت افغانستان از هرات تا میرزا اولنگ» در سبزوار افزود: پس از سالها ثابت شد سرکوب طالبان بهانه است و ۲۰ درصد قلمرو کشور افغانستان پس از ۱۴ سال هنوز از وجود طالبان پاکسازی نشده است.

وی ادامه داد: دولت افغانستان ۲ سال قبل در راستای امنیت بیشتر این کشور پیمان امنیتی با آمریکا برقرار کرد اما پس از این مدت اوضاع امنیتی این کشور بدتر شده است.

وی اظهار کرد: مجمع الذاکرین منتظران مهدی (عج) هرات در سال ۹۴ فعالیت های فرهنگی و مذهبی خود را در سه بخش فرهنگی، آموزشی و خیریه آغاز کرد.

حسینی افزود: دربخش فرهنگی مراسم سالروز ولادت و شهادت ائمه (ع) با هدف وحدت بین مسلمانان، ترویج فرهنگ و اعتقادات مذهب شیعه برگزار می شود و در بخش آموزشی نیز ۸۰۰ کارآموز در رشته های قرآنی تربیت می یابند.

وی اظهار کرد: مرکز خیریه کرامت این موسسه نیز ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار و ۱۲ هزار نفر از خانواده شهدا و افراد بی سرپرست را زیر پوشش دارد که هزینه های آن از محل وجوهات مردمی و دفتر مراجع تقلید تامین می شود.

استاد حوزه علمیه حجتیه هرات نیز با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: برخی رسانه های افغانستان بخشی از تهاجم فرهنگی است که توسط غرب وارد شد تا اعتقادات و باورهای مذهبی جوانان را ضعیف کند.

حجت الاسلام مهدی علیزاده افزود: نفوذ داعش در کشور افغانستان پس از شکست آنها در جبهه مقاومت سوریه و عراق بیشتر شده است.

وی ادامه داد: خیزش های مردمی در مزارشریف و دیگر شهرها شکل گرفته و ملت افغانستان در مقابله با داعش بیکار نخواهد نشست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.