کد خبر : 5110
دیدگاه‌ها برای حفظ بافت تاریخی سبزوار نیاز به مشارکت عمومی دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1393 - 19:48
-

حفظ بافت تاریخی سبزوار نیاز به مشارکت عمومی دارد

سبزواریان: مدیر منطقه سه شهرداری سبزوار گفت: حداکثر ارتفاع ساخت و ساز در بافت تاریخی ۷ و نیم متر است؛ حفظ بافت تاریخی سبزوار نیاز به مشارکت عمومی دارد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر درخشانفر با بیان اینکه ۱۶۸ هکتار مصوب از حوزه شهری سبزوار در بافت تاریخی است، افزود: شهروندان ساکن در

سبزواریان: مدیر منطقه سه شهرداری سبزوار گفت: حداکثر ارتفاع ساخت و ساز در بافت تاریخی ۷ و نیم متر است؛ حفظ بافت تاریخی سبزوار نیاز به مشارکت عمومی دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر درخشانفر با بیان اینکه ۱۶۸ هکتار مصوب از حوزه شهری سبزوار در بافت تاریخی است، افزود: شهروندان ساکن در بافت تاریخی شهر( بافت درجه یک) که اماکن تاریخی همچون مسجد جامع، پامنار، امامزاده یحیی(ع) قرار گرفته است تا ارتفاع ۴ و نیم متر و ساکنان دیگر مناطق بافت تا ارتفاع ۷ و نیم متر مجاز به ساخت و ساز هستند.

وی با تاکید بر این مطلب اظهار داشت: شهرستان سبزوار از نظر آثار تاریخی غنی است و متاسفانه در سال های گذشته این مهم نادیده گرفته شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری سبزوار با تاکید بر اینکه شاید میراث خوبی برای نسل آینده نداشته باشیم اما حداقل می توانیم میراث دار خوبی باشیم، هدف و کارکرد اصلی شهرداری این منطقه را حفظ ابنیه تاریخی شهر عنوان کرد و گفت: اهداف آینده منطقه نیز بر همین اساس تدوین شده اما مهم ترین نکته همکاری ساکنین این منطقه با شهرداری است.

درخشانفر تصریح کرد: هنگامی که شهروندان، شهرداری را حامی خود تلقی کنند و در امور شهر مشارکت نمایند اقدامات مفیدی در امر شهرسازی صورت می پذیرد خصوصا در ارتباط با بافت تاریخی بیهق همکاری مالکین شخصی و تعامل هر چه بیشتر میراث فرهنگی، موجب مساعدت شهرداری بافت تاریخی در حفظ و حراست این منطقه خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری سبزوار گفت: از آنجا که این منطقه به هیچ عنوان برای شهرداری درآمدزا نیست، شهرداری سبزوار تنها هزینه صرف می نماید تا منطقه تاریخی و قدیم شهر سبزوار حفظ، احیا و مرمت شود.

وی ادامه داد: بافت‌های تاریخی و فرهنگی به عنوان هسته قدیمی و تاریخی دارای قابلیت‌های بالفعل و بالقوه‌اند که در صورت عدم پیش‌بینی تمهیدات لازم، موجب آسیب‌های جبران‌ناپذیر و اتلاف سرمایه‌های فرهنگی می‌شود.

درخشانفر گفت: طبق آئین نامه اجرایی بند(ج) ماده ۱۶۶ قانون سوم توسعه اقتصادی و موضوع ماده ۱۱۵ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، در شهرهای دارای بافت تاریخی ارزشمند اقدام در جهت حفاظت و کاربری بافت تاریخی الزامی می باشد.

گفتنی است حوزه کاری این منطقه از شمال محدود به خیابان اسدآبادی، از جنوب به خیابان طبرسی، از شرق به خیابان کاشفی و از غرب محدود به خیابان عطاملک می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.