کد خبر : 1372
دیدگاه‌ها برای حیا و عفاف از فطرت سرچشمه می گیرد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 13:50
-

حیا و عفاف از فطرت سرچشمه می گیرد

سبزواریان.کام: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سبزوار با اشاره به روز عفاف و حجاب اظهار داشت: کلمه حجاب هم به معنای پوشیدن وهم به معنای پرده است و انسان کامل مظهر مقام اسماء جمالی و جلالی حق تعالی است و عفت حالتی درونی ونفسانی است که از غلبه شهوت بر انسان جلوگیری کرده و

hijab posterسبزواریان.کام: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سبزوار با اشاره به روز عفاف و حجاب اظهار داشت: کلمه حجاب هم به معنای پوشیدن وهم به معنای پرده است و انسان کامل مظهر مقام اسماء جمالی و جلالی حق تعالی است و عفت حالتی درونی ونفسانی است که از غلبه شهوت بر انسان جلوگیری کرده و زمینه گرایش به پوشش و حجاب را فراهم می سازد.
حجه الاسلام حسین زحمتکش با اشاره به اینکه حجاب پوشش ظاهر و عفاف هم ظاهر و هم باطن است، تصریح کرد: عفاف از فطرت سرچشمه میگیرد و بهترین عامل کنترل کننده است و محدود به مسائل جنسی نیست.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سبزوار در پاسخ به سؤال میزان تآثیر عفاف و حجاب بر استحکام بنیان خانواده خاطر نشان کرد: حفظ حریم و کیان انسانی زن، مصونیت عفت و اخلاق زن، حفظ آرامش وسلامت فکر و جسم زن، تحکیم کانون مقدس خانواده و سرانجام موهبت تعالی ارزشهای اخلاقی، معنوی و فرهنگی جامعه از جمله این تاثیرات است.
این مسئول هدف و فلسفه حجاب با توجه به آیات و روایات را دوری از گناه، جلوگیری از بی بندو باری های اجتماعی، دادن استقلال و شخصیت به افراد (زن)، تحکیم بنیان خانواده، شناخته شدن به پاکدامنی و رفع مزاحمت و …برشمرد.
زحمتکش با اشاره به اینکه کارهایی که صورت می گیرد اغلب کارشناسی شده نیست، اضافه کرد: وقتی دلمان را با برگزاری همایش ها و سمینارهایی که فقط با حجاب ها در آن حضور دارند خوش می کنیم نباید انتظار خروجی آنچنانی نیز در سطح جامعه داشته باشیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سبزوار در ادامه به وظیفه مسئولان در بحث حجاب و عفاف و تهاجم فرهنگی موجود در این زمینه از طرف دشمنان اشاره کرد و افزود: اگر متولیان امر با جدیت در این زمینه وارد عرصه شوند قطعا نتیجه مطلوبی خواهد داشت.
این مسئول به حضور گسترده رسانه‌های بیگانه در مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: هجمه‌های گسترده بیگانگان در قالب ماهواره، اینترنت و تبلیغات به نسل جوان امروز وارد شده است.
وی در پایان تبیلغات چهره به چهره،برگزاری کارگاه های آموزش استحکام خانه و خانواده و کار روی باور و اعتقادات افراد را ازجمله راه کارهایی پیرامون موضوع عفاف و حجاب مطرح کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.