دیدگاه‌ها برای حکم جالبِ قاضی برای رسانۀ سبزواری بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 12:41
-

حکم جالبِ قاضی برای رسانۀ سبزواری

سبزواریان میان هجومِ اخبار تلخ، یک خبر شیرین و جذاب کامِ رسانه‌های شهرستان و منطقۀ ما را شیرین کرد. محمد اصغرزاده مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز رسانۀ سلام سربدار، با انتشار حکم منع تعقیبِ بازپرسِ دادگاه مطبوعات، چراغ امیدی را در دل اهالی نقد و نظر روشن کرده است. سلام سربدار و تحریریۀ جسور و حق‌مدارِ آن،

سبزواریان

میان هجومِ اخبار تلخ، یک خبر شیرین و جذاب کامِ رسانه‌های شهرستان و منطقۀ ما را شیرین کرد. محمد اصغرزاده مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز رسانۀ سلام سربدار، با انتشار حکم منع تعقیبِ بازپرسِ دادگاه مطبوعات، چراغ امیدی را در دل اهالی نقد و نظر روشن کرده است. سلام سربدار و تحریریۀ جسور و حق‌مدارِ آن، همیشه موردِ گله و حتی شکایت مسئولان شهرستان بوده‌اند و بارها پروندۀ قضاییِ این مجموعۀ منتقد، تا دادگاه مطبوعات پیش رفته است.

این مورد شکایت، مربوط به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است که همیشه بدترین شکل رابطه را با رسانه‌های منتقد داشته است. علوم پزشکی مانند شهرداری سبزوار و بعضی نهادهای دیگر، معمولاً انتقادها را با شکایت قضایی پاسخ داده‌اند و کلاً رسانه‌ها را فقط زمانی قبول دارند که مشغول تعریف و تمجید از جناب رئیسشان و مجموعۀ اداری باشد! این رفتار، باعث شده میان رسانه‌های محلی و پزشکان، بهیاران و پرستاران فاصله ایجاد شود و بخش زیادی از زحمات این جهادگران سلامت، پوشش داده نشود!

بازپرسِ این پرونده دستور «منعِ تعقیب» برای آن صادر کرده است. در بخشی از این حکمِ جالب می‌خوانیم:
«بازپرسی معتقد بر این است که خبرنگاران، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان را می‌سازند و دغدغۀ ایشان در کنار انعکاس فعالیت دستگاه‌ها، پیگیری و بررسی مشکلات مردم و جامعه و ارائۀ راهکارهای رفع آن است. ورودِ شجاعانه برای احقاق حقوق مردم و مطالبه‌گری آن‌ها، تلاش برای جلوگیری از بهره‌برداری‌های سودجویانه، از نزدیک مشکلات را دیدن و حس کردن و انعکاس واقعیِ مشکلات، به‌دوراز غرض‌ورزی، رسالت یک خبرنگار است و به همین دلیل است که این شغل در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور قرار می‌گیرد. بی‌شک وظیفه یک خبرنگار تنها نوشتن نیست، خبرنگاران باید با احساس مسئولیت اجتماعی که دارند بحران‌های جامعه را علی‌الخصوص در وضعیت روانی و اجتماعی حاضر، در چهارچوب اخلاق حرفه‌ای، برای رفع یا کاهش حداقلی آن‌ها منعکس نمایند و نگاه سرکوب‌گرانه به نهادی که در شرایط امروز جامعه، سعی در بهبود کیفیت زندگی مردم آسیب‌دیده دارد، توجیهی نمی‌تواند داشته باشد. مع‌الوصف، بازپرسی با مداقه در خبر مورد شکایت …. مطلبی که حکایت از بزه مذکور داشته باشد را مشاهده ننمود و معتقد است مشتکی‌عنه در چارچوب حرفه خود و بدون غرض‌ورزی، مبادرت به طرح مسئله‌ای نموده که در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد جامعه می‌باشد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.