کد خبر : 23708
دیدگاه‌ها برای خراسان رضوی رتبه نخست کشور در ثبت وقف‌های جدید را دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آبان 1398 - 17:38
-

خراسان رضوی رتبه نخست کشور در ثبت وقف‌های جدید را دارد

ایرنا استان خراسان رضوی با حدود ۲۵ هزار موقوفه از نظر ثبت وقف‌های جدید رتبه نخست کشور را دارد. معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  روز دوشنبه در همایش «یاوران وقف» در شهرستان سبزوار گفت: از ۲۵ هزار موقوفه این استان چهار هزار مورد آن پس از انقلاب اسلامی در سامانه

ایرنا

استان خراسان رضوی با حدود ۲۵ هزار موقوفه از نظر ثبت وقف‌های جدید رتبه نخست کشور را دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  روز دوشنبه در همایش «یاوران وقف» در شهرستان سبزوار گفت: از ۲۵ هزار موقوفه این استان چهار هزار مورد آن پس از انقلاب اسلامی در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی افزود: در یک دهه گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ وقف و به‌طور میانگین طی این مدت سالانه ۲۷۰ وقف جدید در این استان ثبت شده است.

وی اظهار داشت: همچنین طی هفت ماه امسال ۱۲۵ وقف جدید متناسب با نیازهای روز جامعه در بخش‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، درمان و ورزش در این استان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار نیز گفت: طی هفت ماه امسال هشت وقف جدید به ارزش ۱۵ میلیارد ریال به نیت‌های ترویج مذهب تشیع، امور فرهنگی مساجد، احداث حسینیه، مسجد و خانه عالم در این شهرستان ثبت شده است.

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی خواه با اشاره به ضرورت ثبت وقف بر مبنای نیازهای روز جامعه افزود: وقف در زمینه‌های علمی، درمان و بهداشت، پژوهش، ازدواج آسان، اشتغال و کمک به نیازمندان از ضروریات است.

در این همایش از تعدادی واقفان نیک‌اندیش و خیران عرصه وقف قدردانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.