کد خبر : 20428
دیدگاه‌ها برای خراسان رضوی نخستین قطب تولید پنبه کشور است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 12:56
-

خراسان رضوی نخستین قطب تولید پنبه کشور است

ایرنا مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح پنبه کشور گفت: در سال زراعی کنونی ۲۲ هزار هکتار پنبه کشور که معادل یک‌چهارم کل آن است در خراسان رضوی کشت شده و بدین لحاظ این استان نخستین قطب تولید پنبه کشور به شمار می‌رود. ابراهیم هزارجریبی روز چهارشنبه در بازدید از مزارع پنبه بخش روداب افزود: امسال

ایرنا

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح پنبه کشور گفت: در سال زراعی کنونی ۲۲ هزار هکتار پنبه کشور که معادل یک‌چهارم کل آن است در خراسان رضوی کشت شده و بدین لحاظ این استان نخستین قطب تولید پنبه کشور به شمار می‌رود.

ابراهیم هزارجریبی روز چهارشنبه در بازدید از مزارع پنبه بخش روداب افزود: امسال بیش از ۸۲ هزار هکتار از کشتزارهای کشور زیر کشت پنبه رفته است که این میزان نسبت به پارسال ۱۱ هزار هکتار افزایش دارد.
وی اضافه کرد: استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، فارس، گلستان و اردبیل عمده مناطق کشت پنبه کشور هستند که شهرستان سبزوار در خراسان رضوی با سطح زیر کشت افزون بر پنج هزار هکتار یکی از مناطق مهم تولید این محصول به شمار می‌رود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح پنبه کشور گفت: کشت نشای پنبه در سال‌های اخیر شروع شده که امسال در سطح بیش از ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشور اجرایی می‌شود.
هزار جریبی افزود: کوتاه شدن زمان کاشت و داشت، کاهش نوبت‌های آبیاری، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید از مزایای کشت نشایی پنبه است.

وی ادامه داد: برای حمایت از کشاورزان و افزایش عملکرد تولید، بذرهای اصلاح‌شده شامل ارقام سپید، خرداد، ارمغان، ورامین، خورشید، شایان و ساجدی و همچنین ارقام خارجی از کشورهای ترکیه و یونان در اختیار پنبه‌کاران قرار گرفته است.

او اضافه کرد: زراعت پنبه در ردیف محصولات اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و وزارت جهاد کشاورزی با تأمین بذرهای اصلاح‌شده، کنترل آفات و بیماری‌ها و توسعه مکانیزاسیون برداشت پنبه شرایط افزایش عملکرد، افزایش بهره‌وری آب، کاهش هزینه‌ها و کسب درآمد مناسب برای کشاورزان را فراهم کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.