کد خبر : 30955
دیدگاه‌ها برای خطر بیخ گوش ماست! بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فروردین 1401 - 16:29
-

خطر بیخ گوش ماست!

خشونت اجتماعی و بررسی آن

وحید – ش

در روزهایی که فشار اقتصادی نفس مردم را بریده، در وضعیتی که اتفاقات تلخ اجتماعی افکار عمومی را به واکنش در فضای مجازی وامی‌دارد و در شرایطی که اوضاع جهان به سمت خشونت و جنگ پیش می‌رود، خطری بزرگ بیخ گوشمان است که تمام جامعه را تهدید می‌کند: خشونت!
اتفاق خونین و تلخ در حرم امام رئوف، پیش از هر تفسیر و تحلیلی یک «جنایت» است! نکته بسیار مهم در اینگونه ماجراها این است که باید در مقابل «خطای تعمیم» از خودمان مواظبت کنیم! یعنی اینکه مواظب باشیم ذهنمان آن را تعمیم ندهد!
اینگونه حوادث، دلایل پیچیده‌ای دارند و دقت کنیم که نه ضارب و نه مضروب را به دیگران تعمیم ندهیم!
جنایت، در هر شرایطی محکوم است و ما اگر آن را به هر دلیلی توجیه کنیم، خطر بزرگی آفریده‌ایم! باید حواسمان باشد جامعه را در پشت خط‌های قرمز «خشونت» متوقف کنیم وگرنه اگر جرقه‌ای ایجاد شود، خودمان اولین قربانی‌های خشونت خواهیم بود!
هر انتقادی که داریم هر حرف و اعتراضی که هست، اگر در چهارچوب زبانی منطقی و بدون تنش ارائه نشود، می‌تواند جرقه‌ای باشد بر خرمن عصبیت‌های جمعیت‌! پس حسابمان را به طور دقیق جدا کنیم.
این اتفاق را به چشم یک حادثه منحصر به خودش ببینیم، نه بهانه‌ای برای ترویج خشونت علیه یک قشر یا انسان‌هایی تبعه یک کشور! در این حادثه‌ها «انسان» مورد تعرض است و فارغ از هر اعتقاد و اندیشه‌ای، لازم است مرزهای دقیق اصول انسانی خود را با آن، مشخص کنیم!
خشونت‌های اجتماعی من را یاد دیالوگ مهم شاهکار سینما، یعنی پدرخوانده می‌اندازد! آنجا که دن کرلئونه می‌داند انتقام و خشونت، چیزی جز تکرار خشونت به بار نمی‌آورد! پس از خونه فرزند ارشد و عزیزش می‌گذرد، برای پایان دادن به این دور باطل!
هیجان منجر به خشونت، دور باطل است، حواسمان را جمع کنیم!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.