کد خبر : 29295
دیدگاه‌ها برای خطر شیوع موج ششم کرونا در خراسان رضوی بالا گرفت بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 - 13:56
-

خطر شیوع موج ششم کرونا در خراسان رضوی بالا گرفت

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگرچه شمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در استان خراسان رضوی کاهش یافته است اما طبق نظر متخصصان، خطر شیوع موج ششم این بیماری بالا گرفته است. دکتر محمد پهلوان اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی به ۱۶۰ نفر رسیده است که ۱۳۵

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگرچه شمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در استان خراسان رضوی کاهش یافته است اما طبق نظر متخصصان، خطر شیوع موج ششم این بیماری بالا گرفته است.

دکتر محمد پهلوان اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی به ۱۶۰ نفر رسیده است که ۱۳۵ نفر از این تعداد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیر پوشش خدمات خود دارد. 
وی بیان کرد: در زمان اوج گیری موج پنجم کرونا طی مردادماه امسال، تعداد بستری‌شدگان این بیماری در خراسان رضوی به ۹۰۰ نفر در روز نیز رسید.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد کل بستری‌شدگان در استان خراسان رضوی بیش از ۸۵۰ نفر است که ۲۵۰ نفر از این تعداد بدحال بوده و در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانهای استان تحت درمان قرار دارند.
وی از شهروندان خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به واکسیناسیون فراگیر با جدیت عمل کنند تا از ورود به موج ششم کرونا در این استان جلوگیری شود و در صورت تجربه آن با کمترین تبعات سپری گردد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته هفت هزار و ۵۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۱۹۷ نفر آنان بستری شدند و در این مدت مجموع بیماران کووید ۱۹ به پنج میلیون و ۷۷۳ هزار و ۴۱۹ نفر رسید.

در این مدت ۱۸۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۳ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

همچنین تاکنون پنج میلیون و ۳۰۹ هزار و ۹۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.