کد خبر : 17641
دیدگاه‌ها برای خودسرها دست و پای دولت را در پوست گردو می‌گذارند بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 - 23:19
-

خودسرها دست و پای دولت را در پوست گردو می‌گذارند

سعید حجاریان از عملکرد برخی که وی آن‌ها را خودسر می‌خواند، انتقاد کرد؛ چراکه عملکرد آن‌ها به تحلیل وی باعث می‌شود تا دست و پای دولت در پوست گردو بماند و پاسخگوی رفتار آن‌ها باشد. سعید حجاریان در ویژه‌برنامه روز دانشجو که به همت دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: در مدت‌زمان منتهی به

سعید حجاریان از عملکرد برخی که وی آن‌ها را خودسر می‌خواند، انتقاد کرد؛ چراکه عملکرد آن‌ها به تحلیل وی باعث می‌شود تا دست و پای دولت در پوست گردو بماند و پاسخگوی رفتار آن‌ها باشد. سعید حجاریان در ویژه‌برنامه روز دانشجو که به همت دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: در مدت‌زمان منتهی به شانزدهم آذر سال جاری، چند دعوت‌نامه برای حضور و سخنرانی در دانشگاه‌ها دریافت کردم. دانشجویان از آینده کشور و مسائل و مصائب دانشگاه پرسیده بودند و من با ذهن تحلیلی قادر نیستم پرسش‌های بزرگ را پاسخ دهم، زیرا اساساً تا نتوانم مسئله‌ای را تجزیه کنم و به اجزایش بپردازم، پاسخگویی برایم ممکن نیست.
حجاریان سپس گفت: نمی‌دانم نام عسگر گاریچی را شنیده‌اید یا نه؟ وی، فردی خودسر بود و در همان گردنه که در راه قم – تهران است به ناموس و اموال مردم تعرض می‌کرد. در پی این اتفاق‌ها، سیدین سندین به شاه نامه نوشته و ضمن درخواست برای تأسیس عدالت‌خانه، برکناری علاءالدوله، تغییر موسیو نوز و اجرای قوانین، برکناری عسگر گاریچی را هم خواستار شدند.
وی ادامه داد: اول‌بار که نامه را خواندم، به نظرم خنده‌دار رسید که در میان خواسته‌های بلندبالا، خواسته‌ای به این کوچکی هم از طرف مرحومین بهبهانی و طباطبایی مطرح شده است؛ اما، اکنون فکر می‌کنم شاید مسئله خودسرها که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند دست‌کمی از مصائب عمده کشور نداشته باشد.
این تئوریسین اصلاح‌طلب سپس افزود: امروزه کار آن‌ها به‌جایی رسیده است که دست به هر عملی می‌زنند و دست و پای دولت را در پوست گردو می‌گذارند و دولت هم باید پاسخگوی رفتار آن‌ها باشد.
حجاریان خاطرنشان کرد: در همین ماجرای ۱۶ آذر افرادی که برخلاف قانون، مسلحانه وارد دانشگاه شدند و سه تن از دانشجویان را به قتل رساندند، اعضای گارد شاهنشاهی بودن؛ و به یاد دارم، هرسال در سالگرد این واقعه، یکی از شعارهای دانشجویان به هنگام ورود گارد به محوطه دانشگاه چنین بود:
«مرگ بر این پلیس قانون‌شکن» وقتی پلیس قانون‌شکن باشد، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
وی با بیان اینکه «وظیفه دانشجویان در این شرایط، افشاگری تا حد ممکن است» به تبیین گفته خویش پرداخت و گفت: معمولاً این گروه‌ها درون دخمه‌های تاریک به سر می‌برند و تاباندن نور بر این دخمه‌ها آن‌ها را وادار می‌کند از حالت اختفاء بیرون آیند و دست خود را رو کنند یا لااقل از عواقب کار بترسند. افشاگری به هر طریق ممکن، وظیفه دانشجویانی است که علاقه دارند کشور را به نحوی از شر این گروه‌ها خلاص کنند. این تئوریسین اصلاح‌طلب در پایان گفت: شاید روزنامه‌ها نتوانند آن‌چنان‌که بایدوشاید به این کار مبادرت ورزند اما فضای مجازی محل مناسبی برای روشنگری است. ولی باید دقت کرد اطلاعات صحیح و بررسی‌شده را دراختیار مردم گذاشت و الا، فضای مجازی هم تبدیل به لجن‌زاری می‌شود و خودسرهای مجازی در تاریکی می‌ایستند و به سمت روشنایی تیر می‌اندازند و با اسامی مجعول و حتی ربات به جنگ اشخاص حقیقی می‌روند.
حجاریان در بخش پرسش و پاسخ این برنامه اظهار کرد: من چند سالی در این دانشگاه درس دادم، گروه خوبی داشتیم. بعد از «دولت معجزه» من از دانشگاه اخراج شدم.
وی ادامه داد: فکر می‌کنند یک‌بار در ایران انقلاب فرهنگی شده، درحالی‌که در «دولت معجزه» هم انقلاب فرهنگی شد. هم اخراج دانشجو و اساتید بود.
حجاریان سپس گفت: نباید گذاشت فراموش شود این ماجراها. هر دانشگاهی به فراخور خودش از این ماجراها خبر دارد.
وی در پاسخ به دانشجویانی که پلاکاردهایی مبنی بر بازگشت فتنه گران و تئوریسین ترور نوشته بودند، گفت: آن‌هایی که علیه من این شعارها را می‌دهند گلوله را از مخچه من درآورند تا جوابشان را بدهم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.