کد خبر : 21271
دیدگاه‌ها برای خیابانی در سبزوار به نام کلیدر نام‌گذاری شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398 - 10:04
-

خیابانی در سبزوار به نام کلیدر نام‌گذاری شد

ایرنا خیابانی در شهر سبزوار به نام «کلیدر» اثر محمود دولت‌آبادی از نویسندگان معاصر این شهر نام‌گذاری شد. رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان این مطلب گفت: خیابان تازه تأسیس سهراب چهار در سبزوار معروف به گل‌افشانی به نام کلیدر، رمان طولانی و فاخر فارسی اثر محمود دولت‌آبادی نام‌گذاری و

ایرنا

خیابانی در شهر سبزوار به نام «کلیدر» اثر محمود دولت‌آبادی از نویسندگان معاصر این شهر نام‌گذاری شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان این مطلب گفت: خیابان تازه تأسیس سهراب چهار در سبزوار معروف به گل‌افشانی به نام کلیدر، رمان طولانی و فاخر فارسی اثر محمود دولت‌آبادی نام‌گذاری و به تصویب شورای اسلامی شهر سبزوار رسید.

مسعود پسندیده افزود: استفاده از نام شهدا، مشاهیر و مفاخر در نام‌گذاری معابر و میادین ارج نهادن به شخصیت معنوی و علمی بزرگان است.

وی اضافه کرد: کمیته گردشگری در شورای شهر سبزوار تشکیل شده که یکی از راهبردهای آن هویت بخشی به محلات شهر است و در این کمیته اعضای شورا فارغ از هر نگاه سیاسی، خیابان تازه تأسیس سهراب چهار را به نام کلیدر نام‌گذاری کردند.

محمود دولت‌آبادی نویسنده، نمایش‌نامه نویس و فیلم‌نامه‌نویس متولد ۱۰ مرداد ۱۳۱۹ دولت‌آباد سبزوار است که رمان بلندِ (۱۰ جلدی) کلیدر از جمله آثار مشهور او به شمار می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.