کد خبر : 21006
دیدگاه‌ها برای خیرین شش میلیارد ریال به بهزیستی سبزوار کمک کردند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر 1398 - 11:25
-

خیرین شش میلیارد ریال به بهزیستی سبزوار کمک کردند

ایرنا خیرین و نیکوکاران سبزواری امسال شش میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به مددجویان زیرپوشش بهزیستی کمک کردند. رئیس اداره بهزیستی سبزوار روز چهارشنبه با بیان این مطلب گفت: کمک خیران برای تأمین تجهیزات معلولان، ساخت مسکن، توان‌بخشی و کمک‌های درمانی هزینه می‌شود. مرضیه کسرایی فر افزود: برخی مشکلات اقتصادی، خانوارهای محروم زیر پوشش اداره

ایرنا

خیرین و نیکوکاران سبزواری امسال شش میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به مددجویان زیرپوشش بهزیستی کمک کردند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار روز چهارشنبه با بیان این مطلب گفت: کمک خیران برای تأمین تجهیزات معلولان، ساخت مسکن، توان‌بخشی و کمک‌های درمانی هزینه می‌شود.

مرضیه کسرایی فر افزود: برخی مشکلات اقتصادی، خانوارهای محروم زیر پوشش اداره بهزیستی را دچار مشکل کرده که نیازمند جذب مشارکت خیران هستیم.

وی اضافه کرد: ۱۳۹ مرکز و موسسه با مجوز سازمان بهزیستی در شهرستان سبزوار فعال است و با همکاری این نهاد به جامعه هدف ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: هم‌اینک ۸۴۰ معلول و سالمند زیر پوشش بهزیستی سبزوار خدمات مستقیم مراقبتی و شبانه‌روزی را دریافت می‌کنند که علاوه بر پرداخت مستمری، یارانه دولت برای این افراد حدود پنج میلیارد ریال در سال است.

کسرایی افزود: امسال مجوز فعالیت مرکز شبانه‌روزی بیماران روان برای زنان، مرکز علم‌آموزی معلولان پسر، مرکز توان‌بخشی روزانه سالمندان و مرکز اوتیسم در شهرستان سبزوار صادر شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی نیز اداره بهزیستی سبزوار علاوه بر پرداخت مستمری برای زنان سرپرست خانوار در ۸۱ مهدکودک فعال به چهار هزار و ۶۰۰ کودک زیر سنین دبستان خدمات مراقبتی و آموزشی ارائه می‌دهد و سال گذشته دولت برای پرداخت یارانه سه دهک نیازمند و تأمین غذای گرم این مهدها چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک کرده است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: در حمایت از کودکان، ۸۰ پرونده متقاضی فرزندخواندگی تشکیل شده است که ۳۰ کودک به‌صورت فرزندخواندگی تحویل خانواده‌ها شدند و ۱۵۳ فرزند در خانه کودکان نگهداری می‌شوند.

حدود هفت هزار نفر از ۱۲ هزار مددجوی زیر پوشش اداره بهزیستی سبزوار را معلولان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.