تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1393 - 14:19
-

داد از این بیداد‎

در روزگاری که اختلاس های زیرهزار میلیارد به حساب نمی آیند و بالاترین مقام های کشوری تا معاونت رییس جمهور دولت سابق در مظان اتهام های مالی قرار دارند باید یادی کنیم از معاون سینمایی دوران اصلاحات یعنی مرحوم سیف الله داد، هنرمند بزرگی که وقتی فیلم برداری بازمانده را در سوریه تمام کرد وبه

farhad-torabi

فرهاد ترابی – فوق لیسانس علوم سیاسی

در روزگاری که اختلاس های زیرهزار میلیارد به حساب نمی آیند و بالاترین مقام های کشوری تا معاونت رییس جمهور دولت سابق در مظان اتهام های مالی قرار دارند باید یادی کنیم از معاون سینمایی دوران اصلاحات یعنی مرحوم سیف الله داد، هنرمند بزرگی که وقتی فیلم برداری بازمانده را در سوریه تمام کرد وبه ایران بازگشت دلارهای اضافی که از بانک مرکزی گرفته بود را برگرداند.
کاری که در نوع خود بی سابقه بود، تا جایی که مرحوم نوربخش رییس وقت بانک مرکزی از کار او تعجب کرد و گفت: این اولین بار است که یک نفردلارهای دولتی را بر می گرداند.

بابک داد روزنامه نگار و نویسنده ی کتاب صد روز با خاتمی در دوران معاونت برادر در وزارت ارشاد، تقاضای صدور مجوز تهیه کنندگی می کند در حالی که سیف الله داد با این کار مخالفت می کند و برادر را شایسته ی دریافت این مجوز نمی داند.
مخالفتی که دلخوری برادر را تا پایان عمر در پی دارد.

این رفتارها را با بذل و بخشش های بی حساب و کتاب جواد شمقدری در دولت احمدی نژاد مقایسه کنید که پول های میلیاردی به پسر دردانه اش هبه می کند تا برای اعتلای هنر و فرهنگ ایران فیلم بسازد.

معاونی  که در دوران خدمت خالصانه اش خانه ی سینما تعطیل می شود و تمام صنوف سینما در آستانه ی تعطیلی و انشقاق قرار می گیرند و در نگاه متعالی او جشن اسکارچیزی در حد سینمای گچساران معرفی می شود.

دولت احمدی نژاد با آوردن آدم های ضعیف النفسی که مدارج رشد و ترقی را پله پله طی نکرده بودند و حوزه ی تحت نفوذ خود را سفره ای می دانستند که باید با تمام وجود به آن حمله کرد وگرنه سهم کسان دیگر خواهد شد، استانداردهای مدیریت را در ایران با چالش جدی مواجه کرد.
چالشی که سالها زمان خواهد برد تا به مسیر اصلی خود بازگردد.

در این میان این وظیفه ی رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی است که با یاد کردن از مردان بزرگ این کهن دیار در تنویر افکار عمومی بکوشند تا خدای ناکرده بار دیگر قبای ریاست را بر هر قامت ناسازی اندازه نکنیم.

و این مهم باید در مورد مدیرانی در لایه های میانی اتفاق بیفتد، چون تکیه کردن روی نام های بزرگی مانند مهندس بازرگان در مقطع کنونی نمی تواند چاره ساز باشد.

امثال مهندس بازرگان اسطوره هایی دور از دسترس شده اند که کمتر مدیری می تواند با آنها همزاد پنداری کند، اما سیف الله دادها قابل دسترس ترند، در این زمانه ای که مردان بزرگ افسانه شده اند.

dad

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
loverkhoda یکشنبه , ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴

بهتر نیست بجای ملی مذهبی هایی بیشتر عمرشون رو در مسائل دور از دین و حتی ضد دین صرف کرده اند به افراد مدیر ومدبر در انقلاب داشتیم که حداقل با دین مشکل نداشتن

نظرات بسته شده است.