کد خبر : 20731
دیدگاه‌ها برای دامداران سم‌پاشی دام‌ها و اماکن دامی را جدی بگیرند بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 8 تیر 1398 - 20:20
-

دامداران سم‌پاشی دام‌ها و اماکن دامی را جدی بگیرند

رئیس شبکۀ دامپزشکی سبزوار با توجه به آغاز فصل گرما و تشدید فعالیت کنه‌ها به دامداران توصیه نمود سم‌پاشی دام‌ها و اماکن دامی را جدی بگیرند.  دکتر ولی‌الله جغتایی گفت: تب خونریزی دهندۀ کریمۀ کنگو از خطرناک‌ترین بیمارهای مشترک بین انسان و حیوان است. شیوع بیماری تب کریمۀ کنگو، بیشتر در فصل گرم سال (اواسط

رئیس شبکۀ دامپزشکی سبزوار با توجه به آغاز فصل گرما و تشدید فعالیت کنه‌ها به دامداران توصیه نمود سم‌پاشی دام‌ها و اماکن دامی را جدی بگیرند.

 دکتر ولی‌الله جغتایی گفت: تب خونریزی دهندۀ کریمۀ کنگو از خطرناک‌ترین بیمارهای مشترک بین انسان و حیوان است. شیوع بیماری تب کریمۀ کنگو، بیشتر در فصل گرم سال (اواسط بهار تا اواخر تابستان) هم‌زمان با فصل فعالیت عامل بیماری یعنی کنه است. افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری شامل کارگران و قصابان کشتارگاه، پرسنل دامپزشکی، دامداران، زنان روستایی، پزشکان، پرستاران و کلیه افرادی که با دام زنده یا گوشت گرم تازه و آلایشات دام در تماس هستند.

دکتر جغتایی افزود: جهت پیشگیری از این بیماری مهلک در سه‌ماهۀ اول سال جاری بالغ‌بر ۲۹ هزار رأس دام سبک و ۳۴ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام‌ها با همکاری دامداران مورد سم‌پاشی قرار گرفت و چندین کلاس آموزشی در برخی روستاها و کشتارگاه دام برگزار شد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر میدان دام سبک در حال سم‌پاشی و ضدعفونی است.

رئیس شبکه دامپزشکی تأکید نمود: شهروندان تحت هیچ شرایطی گوشت قرمز بدون مهر و لیبل دامپزشکی مصرف ننمایند. دامداران عزیز نیز در جهت مبارزه با انگل‌های خارجی دام و پیشگیری از بروز این بیماری مهلک حتماً دام‌ها و اماکن دامی خود را سم‌پاشی و در جهت بهسازی دامداری خود ازجمله سیمان‌کاری محل نگهداری دام‌ها اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.