کد خبر : 4981
دیدگاه‌ها برای دانشگاه باید از حالت مکانیکی به ارگانیکی تبدیل شود بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1393 - 20:52
-

دانشگاه باید از حالت مکانیکی به ارگانیکی تبدیل شود

سبزواریان: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانشگاه باید از حالت مکانیکی خارج و به ارگانیکی تبدیل شود. دکتر سید جواد حسینی در مراسم تکریم و معارفه ی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار با بیان این مطلب افزود: امروز باید تحقیفات انجام شده در حوزه ی پژوهشی از حالت مکانیکی خارج و

hoseini-iauسبزواریان: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانشگاه باید از حالت مکانیکی خارج و به ارگانیکی تبدیل شود.

دکتر سید جواد حسینی در مراسم تکریم و معارفه ی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار با بیان این مطلب افزود: امروز باید تحقیفات انجام شده در حوزه ی پژوهشی از حالت مکانیکی خارج و به مشکلات جامعه نگاه ویژه ای شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه نباید تنها به تحویل مدرک و ایجادرشته های علمی توجه کند بلکه تحقیق و تولید علمی با رویکرد  حل مشکلات جامعه انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تأسیس نهضت سواد آموزی در راستای ریشه کنی بی سواد گفت: امروز باید به دنبال ریشه کنی کم سوادی در جامعه باشیم .

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار، تشکیل نهضت سواد آموزی در کشور را یاد آور شد و گفت: خوشبختانه جایگاه هفدهم علمی ایران در جهان  جایی بسی خرسندی است ولی پیشرفت علمی کشور در همه ی ابعاد باید انجام شود.

وی پیشرفت مقالات علمی کشور در بحث هسته ای و پزشکی را ستود و  در عین حال گفت: از هر ۸۳۰ مقاله ی ارایه شده متأسفانه تنها یک مورد اجرایی و عملی  می شود.

این مسؤول با اشاره به عقد تفاهم نامه با ۷۰ درصد دانشگاه ها و سازمان ها و  ادارات کل استان گفت: این تفاهم نامه ها در راستای همکاری و رسیدن به حد مطلوب مورد نظر در آموزش و پرورش خواهد بود.

فرماندار سبزوار نیز در سخنانی نقش دانشگاه در حوزه ی پژوهشی را مهم دانست و گفت:  نیازهای جامعه باید در دانشگاه ها دیده شود.

احمد برادران ادامه داد: باید با رویکرد حل مشکلات جامعه مباحث مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی قدم برداشت .

وی  وجود ۳۳ هزار دانشجو در سبزوار را یاد آور شد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با پیشینه ی عالی در استان هنوز نتوانسته است جایگاه علمی خود را به دست آورد.

وی خواستار ایجاد رشته های تکمیلی در این دانشگاه شد.

در ادامه این مراسم از خدمات دکتر غفوری نژاد قدر دانی و حکم انتصاب دکتر سعیدی اصل به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار به وی تحویل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.