کد خبر : 12936
دیدگاه‌ها برای دانشگاه حکیم سبزواری، میزبان ششمین همایش ملی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1395 - 16:00
-

دانشگاه حکیم سبزواری، میزبان ششمین همایش ملی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی

سبزواریان: ششمین همایش ملی بزرگداشت پدر نثر فارسی ، ابوالفضل بیهقی به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، مدیر علمی این همایش اظهار داشت: همایش مذکور(بارویکرد روایت شناسی) ۳ آبان ماه سال جاری ، به مناسبت اول آبان روز ملی بزرگداشت بیهقی با حضور محققان، پژوهشگران، استادان

mahyar-alavi-moqaddam-01سبزواریان: ششمین همایش ملی بزرگداشت پدر نثر فارسی ، ابوالفضل بیهقی به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، مدیر علمی این همایش اظهار داشت: همایش مذکور(بارویکرد روایت شناسی) ۳ آبان ماه سال جاری ، به مناسبت اول آبان روز ملی بزرگداشت بیهقی با حضور محققان، پژوهشگران، استادان ،دانشجویان و دوستداران این مورخ و نویسنده معروف ایرانی برگزار می شود

دکتر مهیار علوی مقدم، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری آشنایی با تحقیقات جدید در حوزه مطالعات مربوط به تاریخ بیهقی ، واکاوی جنبه های روان شناختی تاریخ بیهقی، بررسی پیوندهای فرهنگی و هنری تاریخ بیهقی در دوره معاصر و تشویق و ترغیب پژوهشگران به گسترش و تعمیق تحقیقات علمی در حوزه ادبیات و نثر بیهقی را از اهداف این همایش ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه ششمین همایش ملی بیهقی در سطح ملی برگزار می شود یادآور شد:مخاطبان این همایش استادان و اعضای هیات علمی و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و دوستداران این ادیب مورخ می باشند.

مدیر علمی ششمین همایش ملی بیهقی پایان فراخوان ارسال مقالات همایش در نیمه تیرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: پس از داوری مقالات، هیات داوران ۵۵ مقاله را برای ارائه در کتاب الکترونیکی این همایش انتخاب کرده اند.

دکتر علوی مقدم یاد آور شد: این همایش یک روزه در دو نوبت صبح و عصر برگزارمی شود.

این مقام مسئول، ارائه شش سخنرانی از سوی استادان و پژوهشگران ادبیات بیهقی و بیهقی خوانی وارائه دومیز گرد درباره روایت شناسی در تاریخ بیهقی و جایگاه بیهقی در دنیای معاصر وجامعه را از برنامه های این همایش در نوبت صبح و برگزاری دو میزگرد با حضور بیهقی پژوهان و رونمایی از نرم افزار چکیده مقالات ششمین همایش ملی بیهقی را از برنامه های نوبت عصر این همایش عنوان کرد.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: افتتاحیه ششمین همایش ملی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی صبح دوشنبه ۳ آبان در تالار همایش های بین المللی بیهقی دانشگاه حکیم سبزواری (ازساعت ۱۰ تا۱۲٫۳۰)و اختتامیه آن عصر همان روز در تالار کاشفی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سبزوار(ازساعت ۱۸تا۲۱٫۳۰) برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.