کد خبر : 22364
دیدگاه‌ها برای دانشگاه حکیم سبزواری شش میلیارد ریال درآمد کسب کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1398 - 23:30
-

دانشگاه حکیم سبزواری شش میلیارد ریال درآمد کسب کرد

ایرنا طی دو سال گذشته دانشگاه حکیم سبزواری با بخش صنعت حدود ۹ میلیارد ریال قرارداد امضا کرده است که از این حجم تعاملات تاکنون شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمد نصیب این دانشگاه شده است. رئیس دانشگاه حکیم سبزواری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت

ایرنا

طی دو سال گذشته دانشگاه حکیم سبزواری با بخش صنعت حدود ۹ میلیارد ریال قرارداد امضا کرده است که از این حجم تعاملات تاکنون شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمد نصیب این دانشگاه شده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت در رفع مشکلات تولید مؤثر است و این دانشگاه با شرکت‌های برق، گاز، آب منطقه‌ای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارداد امضا کرده است.

دکتر علی‌اصغر مولوی افزود: جهت ارتباط مؤثر دانشگاه با بخش صنعت و برطرف کردن نیازهای علمی و صنعتی کشور دفتر صنایع در دانشگاه حکیم باهدف جذب و هدایت اعتبارات پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی صنایع و سازمان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزوار گفت: هم‌اینک ۳۲ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که تعدادی از این واحدها به مرحله تولید محصول رسیده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: یکی از برنامه‌های محوری این دانشگاه افزایش تعاملات علمی با دانشگاه‌های خارج کشور است و هم‌اکنون این دانشگاه با بیش از ۶۰ مرکز علمی و پژوهشی به‌طور مشترک همکاری می‌کند.

مولوی افزود: طی سه سال گذشته تفاهم‌نامه بین‌المللی بین این دانشگاه با دانشگاه‌های لیون فرانسه، پاریس ۱۳، تورین ایتالیا و هرات افغانستان منعقد شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه حکیم سبزواری برای سال تحصیلی پیش رو  علاوه بر کد رشته‌های گذشته در هشت رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو جذب می‌کند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: رشته‌های جدید مقطع کارشناسی ارشد شامل معماری و انرژی، مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت منابع آب، مهندسی شیمی گرایش زیست پزشکی، مهندسی عمران گرایش آب و سازه‌های هیدرولیکی و رشته‌های جدید مقطع کارشناسی آمار و سنجش آموزشی، برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، علوم کامپیوتر و ادیان و عرفان است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.