تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1393 - 11:05
-

داورزن ، زادگاه رئیس فدراسیون والیبال «متولی ورزش» ندارد!

 سبزواریان.کام: ورزش در شهرستان تازه تاسیس داورزن، علاقه مندان فراوانی دارد. به گزارش خراسان؛ فعالیت های ورزش این شهرستان قبل از ارتقا به صورت «دفتر نمایندگی اداره تربیت بدنی» اداره و مدیریت می شد. در آن دوران، دفتر نمایندگی در «بخش» با حضور یک یا ۲ کارمند به عنوان نیروی ثابت، خدماتی به ورزشکاران ارائه می داد. پس از گذشت

davarzan-varzesh سبزواریان.کام: ورزش در شهرستان تازه تاسیس داورزن، علاقه مندان فراوانی دارد.

به گزارش خراسان؛ فعالیت های ورزش این شهرستان قبل از ارتقا به صورت «دفتر نمایندگی اداره تربیت بدنی» اداره و مدیریت می شد. در آن دوران، دفتر نمایندگی در «بخش» با حضور یک یا ۲ کارمند به عنوان نیروی ثابت، خدماتی به ورزشکاران ارائه می داد. پس از گذشت سال ها از آن دوران و ارتقای شهرستان، همچنان وضعیت ورزش داورزن رو به راه نیست.

نیروهای دائمی تربیت بدنی هم اکنون به یک سرایدار سالن ورزشی محدود شده است که وی نیز عملا نمی تواند هیچ گونه فعالیتی در زمینه ارتقای ورزش انجام دهد.

یک جوان ورزشکار داورزنی با اشاره به برگزار نشدن کلاس های آموزشی ورزشی به خراسان می گوید: تاکنون تنها ۲ تا ۳ جلسه کلاس توجیهی برای ورزشکاران شهر برگزار شده است.

«مهدی امیری» با اشاره به وضعیت تاسف بار ورزش داورزن گفت: اداره ورزش و جوانان داورزن عملاً تعطیل است و کسی مسئولیت ورزش داورزن را برعهده ندارد. وی با اشاره به وجود تنها سالن ورزش در شهر داورزن می افزاید: این سالن تنها مکانی است که جوانان اوقات فراغت خود را در آن سپری می کنند.
وی تصریح می کند: متاسفانه جوانان این شهر خلاء فعالیت های ورزشی را با بیکاری و تجمع در قهوه خانه سنتی شهر پر می کنند!

یکی دیگر از اهالی شهر داورزن نیز در این زمینه به خبرنگار ما می گوید: وسایل سرمایشی تنها سالن داورزن، یک کولر است که با همت یک خیر داورزنی به این مکان اهدا شده است. داورزنی ادامه می دهد: متاسفانه کسی مراقب اموال بیت المال در این سالن نیست تا از خرابی و فرسودگی دستگاه ها جلوگیری کند.
وی از دیگر مشکلات موجود در این سالن، به سیستم روشنایی نامناسب اشاره می کند و ادامه می دهد: متاسفانه جایگاه تماشاگر نیز در این سالن تعبیه نشده است، حال آن که فضای فیزیکی سالن مهیای ساخت و تعبیه آن بوده است.

وی می افزاید: مراکز ورزشی می تواند مسئله اوقات فراغت جوانان را حل کند اما نه تنها برای تجهیز این مراکز اقدامی نمی شود بلکه برخی مسئولان در صددند که همین محل ها را هم به دست بخش خصوصی بسپارند تا بار مسئولیت از دوش آن ها برداشته شود.

عضو شورای شهر داورزن نیز از سهل انگاری نسبت به حل مشکلات ورزش بخش داورزن انتقاد می کند و به خراسان می گوید: در حق ورزش این شهرستان نیز همچون تمام مسائل دیگر جفا می شود.

«رمضان رمضانی» در گفت وگو با خبرنگار ما می افزاید: تنها سالن ورزشی شهر داورزن، بدون متولی رها شده است. وی اظهار امیدواری می کند که تنها «امید» جوانان ورزشکار شهرستان با کم کاری مسئولان تربیت بدنی شهرستان سبزوار به «یاس» تبدیل نشود.

«رمضانی» با اشاره به گذشت یک سال از ارتقای شهرستان می گوید: طی جلسه ای که چندی قبل با مدیر کل وقت ورزش و جوانان خراسان رضوی داشتیم مهم ترین درخواست ما خروج ورزش داورزن از وضعیت بلاتکلیفی بود. وی در ادامه گفت: با وجود معرفی نیرو برای سرپرستی و مسئولیت اداره ورزش و جوانان داورزن از سوی فرمانداری، متاسفانه در ابلاغ و صدور حکم وی تعلل شده است.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: استعدادهای ورزشی خوبی در شهرستان وجود دارد. با این حال کم توجهی های برخی مسئولان به ورزش داورزن موجب خسارت های گاه جبران ناپذیر به جوانان داورزن خواهد شد.

یک مسئول در آموزش و پرورش داورزن نیز می گوید: نبود استخر شنا در شهرستان تازه تاسیس داورزن، دانش آموزان این منطقه را عملا از اجرای طرح شنای دانش آموزان پایه سوم (طرح سباح) محروم کرده است. وی می گوید: با وجود کمبود امکانات، سال گذشته بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان این منطقه در این طرح که در شهر سبزوار برگزار شد، مشارکت کردند.
وی تصریح می کند: با هماهنگی به عمل آمده با مسئولان استخر شنای شهید مظهری در سبزوار، دانش آموزان داورزنی طی چند جلسه تمرین با این ورزش مفرح آشنا شدند.

این مسئول به بعد مسافت و نبود استخر در مرکز شهرستان داورزن اشاره و اظهار امیدواری می کند با اجرای طرح اجباری آموزش شنا در مدارس منطقه این شهرستان، شاهد احداث حداقل یک استخر شنای مناسب باشیم.

در ادامه فرماندار شهرستان داورزن نیز وضعیت ورزش را شایسته این شهرستان نمی داند و می گوید: مجوز برای استقرار اداره ورزش و جوانان این شهرستان دریافت شده است و منتظر تامین نیروی لازم برای استقرار اداره هستیم. «رضا فلاحی عشرت آبادی» با تاکید بر این که شهرستان داورزن به عنوان یک شهرستان تازه تاسیس نیازمند حمایت است، می گوید: باید حمایت های بیشتری برای استقرار ادارات در شهرستان انجام شود.

وی تصریح می کند: نفراتی از سوی این فرمانداری برای تصدی پست سرپرستی اداره ورزش و جوانان شهرستان داورزن معرفی شده اند که موافقت آن ها نیازمند تایید و همکاری مناسب از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان است. وی خاطرنشان کرد: نبود نیروی لازم برای تامین کادر موردنیاز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، ضعف بزرگی برای این اداره کل است.
وی با تقدیر از فعالیت جوانان بسیجی این شهرستان برای رونق ورزش تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در شهرستان در حال حاضر با همکاری این جوانان و بدون هیچ چشمداشتی انجام می شود. یکی از فعالان ورزش داورزن نیز در سخنانی با اشاره به سختگیری های اداره کل تربیت بدنی و جوانان استان برای معرفی سکاندار ورزش این شهرستان تصریح کرد: نبود نیروی رسمی اداره ورزش و جوانان، این اداره را دچار مشکل کرده است.

«محسن میثمی» در گفت وگو با خبرنگار ما تصریح کرد: متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان استان نه تنها نیروی رسمی خود را به این شهرستان اعزام نمی کند بلکه خواستار اعزام نیروی رسمی از دیگر ادارات به این اداره بوده و یا این که خواستار معرفی نیروی افتخاری برای تصدی این پست است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات موجود با همکاری بسیجیان منطقه، اقدامات خوبی در زمینه ورزش انجام شده است. میثمی ادامه داد: ورزش شهرستان داورزن دارای استعدادهای فراوانی است که به علت کمبودها به صورت کامل شکوفا نشده است.
وی ادامه داد: حضور دو تیم از این شهرستان در لیگ دسته یک شهرستان سبزوار خود گواه این مدعاست. وی تصریح کرد: رشته های مهمی از جمله فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و والیبال و همچنین شنا در این شهرستان دارای استعدادهای فراوانی است.

«محسن میثمی» با اشاره به وجود ۳ سالن ورزشی در شهر داورزن ادامه داد: یک سالن ورزشی در روستای «مزینان» و یک سالن ورزشی در روستای «صدخرو» نیز برای جوانان احداث شده است. وی ادامه داد: البته از سالن های موجود در «صدخرو» یک سالن در شهر داورزن مربوط به حوزه های مقاومت بسیج بوده که مورد استفاده جوانان نیز قرار می گیرد.
وی ادامه داد: متولی سالن های ورزشی در شهرستان داورزن، مسئولان سبزواری هستند که این امر علاوه بر کاهش نظارت، مدیریت نامناسب را نیز به همراه دارد. وی برگزاری مسابقات ورزشی از جمله جام نوروز و جام رمضان در روستاهای این شهرستان را یادآور شد و ادامه داد: خوشبختانه این ورزش ها مورد استقبال جوانان قرار می گیرد.

وی در عین حال به وجود امکانات ناکافی در سالن های ورزشی این شهرستان اشاره کرد و گفت: امکانات موجود در این سالن ها در حد سالن های تمرینی است. وی تصریح کرد: احداث سکوی تماشاگر برای این سالن ها می تواند عاملی برای برگزاری مسابقات فراتر از شهرستان باشد.

وی در ادامه گفت: همان طور که می دانید داورزن، زادگاه رئیس کنونی فدراسیون والیبال (محمدرضا داورزنی) است که نبود متولی برای ورزش آن جای ابهام بسیار زیادی دارد. وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی فعالیت های ورزشی داورزن نیازمند به استقرار نیروی رسمی و جایگاه مناسب و اداره ورزش و جوانان شهرستان است که در این زمینه هنوز اقدامی نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
خبرنگار خراسان چهارشنبه , ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۳۲

سلام خبر را کپی کرده اید اما آن را نخوانده اید تیتر خبر اشتباه است رئیس فدراسیون داورزنی است نه مزینانی،همچنین این خبر در روزنامه خراسان با عنوان داورزن ،زادگاه رئیس فدراسیون والیبال «متولی ورزش» ندارد! چاپ شده است ،ضمنا در انتشارمطالبتان شرط امانت را رعیت نمایید ومنبع مطلب را هم ذکر کنید.احترام به قوانین خبرنگاری از ملزومات یک خبرنگار وسایت خوب است.با تشکر .نویسنده گزارش زادگاه رئیس فدراسیون والیبال «متولی ورزش» ندارد!

سبزواریان.کام چهارشنبه , ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

با سلام و درود به شما همکار گرامی
تذکر شما درباره ی تیتر اشتباه صحیح است و متاسفانه همیشه این گونه اشتباهات در کارهای خبری وجود دارد.
درباره ی تذکر بعدی (خوانده نشدن مطالب و کپی صرف)، باید کمی با شما مخالفت کنیم. تقریباً تمام مطالب درج شده در “سبزواریان” قبل از انتشار، بررسی می شود و اشتباه پیش آمده در مطلب مورد اشاره شما در لحظه ی آخر و به صورت تصادفی پیش آمده است.
در مورد منبع خبر هم در ابتدای خبر آمده است که : “به گزارش خراسان؛ فعالیت های ورزش این شهرستان قبل…”

باز هم از حضور شما سپاسگذاریم و بابت اشتباهات پیش آمده پوزش می خواهیم.
پایدار باشید و برقرار

نظرات بسته شده است.