کد خبر : 14862
دیدگاه‌ها برای ۳۵درصد روستاهای سبزوار با کمبود آب آشامیدنی مواجهند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397 - 7:57
-

۳۵درصد روستاهای سبزوار با کمبود آب آشامیدنی مواجهند

ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی های اخیر ۳۵ درصد روستاهای این شهرستان در تابستان امسال کمبود آب آشامیدنی دارند. عباس واهبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آب این روستاها قطع نمی شود، افزود با تقسیم بندی آب و

ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی های اخیر ۳۵ درصد روستاهای این شهرستان در تابستان امسال کمبود آب آشامیدنی دارند.

عباس واهبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آب این روستاها قطع نمی شود، افزود با تقسیم بندی آب و اخطار به مشترکان پر مصرف با بحران کم آبی در مناطق روستایی مقابله می شود.
وی با بیان اینکه میانگین مصرف آب برای هر فرد روستایی ۱۳۰ لیتر در شبانه روز است اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد ساکنان مناطق روستایی این شهرستان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند.
وی گفت: هم اکنون آب آشامیدنی ۳۰ روستا در این شهرستان به صورت مستمر و در تمام فصول با تانکر تامین می شود.
واهبی افزود: ۱۱۶ روستای سبزوار زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند و ۵۴ روستا از شبکه آب و فاضلاب محرومند.
وی اظهار داشت: ۱۵۵ مخزن با حجم ۱۷ هزار و ۵۷۰ متر مکعب، ۴۱ ایستگاه پمپاژ و ۳۸ تاسیسات کلرزنی برای تصفیه و انتقال آب روستائیان سبزوار وجود دارد.
هم اکنون ۷۸ هزار نفر در ۱۹۰ روستای شهرستان سبزوار زندگی می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.