کد خبر : 16896
دیدگاه‌ها برای درمان ۶۲ بیمار سکته مغزی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1397 - 11:50
-

درمان ۶۲ بیمار سکته مغزی در سبزوار

با ارائه خدمات درمانی به موقع و تزریق دارو،۶۲ بیمار سکته مغزی، از مرگ و یا فلج شدن بخش هایی از بدن نجات یافته اند. با اجرای برنامه مدیریت سکته های حاد مغزی در بیمارستان های علوم پزشکی، ۶۲ بیمار سکته مغزی، با ارائه خدمات درمانی به موقع و تزریق دارو، از مرگ و یا

با ارائه خدمات درمانی به موقع و تزریق دارو،۶۲ بیمار سکته مغزی، از مرگ و یا فلج شدن بخش هایی از بدن نجات یافته اند.

با اجرای برنامه مدیریت سکته های حاد مغزی در بیمارستان های علوم پزشکی، ۶۲ بیمار سکته مغزی، با ارائه خدمات درمانی به موقع و تزریق دارو، از مرگ و یا فلج شدن بخش هایی از بدن نجات یافته اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: برنامه سکته مغزی که با نام ۷۲۴ به معنی ارائه خدمت در هر روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز است، در بیمارستان های تابعه دانشگاه به ۹۷ بیمار ارائه خدمت شده و از این تعداد۶۲ مورد که در فاصله زمانی کمتر از سه ساعت به بیمارستان مراجعه کرده اند، تزریق دارو با موفقیت انجام شده است.

دکتر محمد نعمت شاهی با بیان اینکه مراجعه سریع بیماران مبتلا به علایم سکته مغزی در کمتر از۳ ساعت از بروز اولین علائم سکته مغزی، امکان تزریق داروهای خاص ضد لخته را فراهم می کند، افزود: تزریق دارو از انسداد عروق جلوگیری نموده و در نتیجه رفع انسداد به بهبودی و کاهش عوارض به جای مانده از سکته  حاد مغزی منجر می شود.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه مراجعه دیر هنگام امکان درمان بیمار را خواهد گرفت، تصریح کرد:آمار مراجعین به مراکز درمانی تابعه به صورتی است که ۳۰درصد توسط اورژانس و ۷۰ درصد توسط وسیله شخصی به بیمارستان مراجعه کرده که در صورت آگاهی مردم نسبت به رساندن به موقع و خدمات قبل از تزریق دارو، اعزام بیمار با آمبولانس می تواند به روند بهبودی و سرعت عمل در درمان بیماران کمک شایانی نماید.

وی با تاکید بر اینکه مردم سعی کنند که در صورت بروز علائم سکته مغزی، از طریق اورژانس به بیمارستان‌ها مراجعه کنند افزود: بیمار سکته مغزی اگر از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شود،‌ از آنجایی که پیش از رسیدن بیمار به بیمارستان، هماهنگی های لازم انجام شده ، بلافاصله بعد از انجام سی‌تی‌اسکن و تشخیص سکته حاد مغزی، داروی اختصاصی که برای درمان سکته مغزی در نظر گرفته شده به بیمار تزریق می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.