کد خبر : 16437
دیدگاه‌ها برای درهای استادیوم آزادی به روی زنان باز شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1397 - 12:09
-

درهای استادیوم آزادی به روی زنان باز شد

یک گام به پیش بعد از حرف‌وحدیث‌های فراوان بالاخره تیم ملی فوتبال کشورمان در فیفادی یک بازی دوستانه مقابل بولیوی برگزار کرد تا کی‌روش تیم تحت هدایتش را محکی جدی بزند. در روزی که زنان برای اولین بار جهت تماشای بازی تیم ملی ایران وارد ورزشگاه آزادی شدند و حضور آنان گامی به پیش در

یک گام به پیش

بعد از حرف‌وحدیث‌های فراوان بالاخره تیم ملی فوتبال کشورمان در فیفادی یک بازی دوستانه مقابل بولیوی برگزار کرد تا کی‌روش تیم تحت هدایتش را محکی جدی بزند. در روزی که زنان برای اولین بار جهت تماشای بازی تیم ملی ایران وارد ورزشگاه آزادی شدند و حضور آنان گامی به پیش در فضای فوتبال ایران بود، کارلوس کی‌روش هم گامی به پیش برداشت و از بازیکنانش خواست که یک بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دهند. این نکته از همان لحظات شروع بازی به وضوح دیده شد. مهدی طارمی همان دقایق ابتدایی با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد که توپش به تیرک دروازه حریف خورد. در ادامه ملی‌پوشان حملات پرتعداد و پردامنه خود را ادامه دادند تا درنهایت علیرضا جهانبخش موفق شد دروازه حریف را در دقیقه ۱۷ روی یک اوت ارسالی باز کند. بازی در نیمه اول با برتری نسبی ایران ادامه یافت و درنهایت با همان نتیجه ۱ بر صفر به اتمام رسید.

در آغاز نیمه دوم این بولیوی بود که درصدد جبران نتیجه برآمد. هنوز ۶ دقیقه از شروع ۴۵ دقیقه دوم نگذشته بود که کاردوزو با شوتی از خارج محوطه جریمه دروازه بیرانوند را باز کرد تا بازی مساوی شود. این گل باعث شد تا قرمزپوشان کشورمان دوباره آهنگ حمله به سمت دروازه حریف کنند. دقیقه ۶۳ روی ارسال اشکان و دفع ناقص توپ توسط مدافع بولیوی، مهدی ترابی که از اول نیمه دوم به‌جای وحید امیری وارد زمین شده بود، موفق شد در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان حریف قرار بگیرد و دروازه این تیم را برای بار دوم باز کند. در ادامه حملات دو تیم ثمری نداشت تا این دیدار با همان نتیجه ۲ بر ۱ به اتمام برسد. از نکات جالب بازی می‌توان به تلاش گسترده بولیوی برای به‌تساوی کشاندن بازی اشاره کرد. آن‌ها در دقایق پایانی فشار زیادی روی دروازه بیرانوند ایجاد کردند که موفق به گلزنی نشدند. حتی ویسکارا دروازه‌بان این تیم هم در لحظات پایانی جلو کشید تا مگر کاری از پیش ببرد که البته موفق نبود و روی یکی از همین جلو کشیدن‌های او مهدی ترابی می‌توانست پایه‌گذار گل سوم ایران هم بشود که با بی‌دقتی موقعیت از دست رفت. این دومین دیدار تیم ملی ایران در راه آماده‌سازی برای جام ملت‌ها بود که قرار است دی‌ماه در امارات برگزار شود. با توجه به تفاوت بازی‌های جام ملت‌ها با جام جهانی مشخص است که کی‌روش تلاش دارد تیمش را بیشتر برای خلق موقعیت و زدن گل آماده کند. برعکس جام جهانی که شاگردانش را برای گل نخوردن راهی زمین مسابقه می‌کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.