کد خبر : 27254
دیدگاه‌ها برای در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار چه گذشت؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1399 - 23:10
-

در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار چه گذشت؟

امروز شنبه، جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار برگزار شد.

به گزارش سبزواریان، بهسازی و نوسازی بازار سرپوش شهر سبزوار با مشارکت اداره میراث فرهنگی، شهرداری و کسبه، از جمله مصوبات این جلسه بود. این جلسه با حضور شماری از مسئولان شهری و شهرستانی و فعالان فرهنگی سبزوار همراه بود.

همچنین کلیات طرح احداث بازارچه کتاب در ضلع شرقی باغ ملی مورد موافقت اکثریت اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار قرار گرفت.

در این جلسه، مقرر شد کمیته‌ای به‌منظور تصمیم‌گیری درباره جزئیات برگزاری نمایشگاه توانمندی رسانه بعد از ۳ سال در سبزوار تشکیل شود.

مهدی مقصودی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار

مرگ دانشجوی پزشکی در سبزوار؛ عضو شورای شهر: مسئولان ابراز تأسف کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار، ابراز امیدواری کرد که خودکشی دانشجوی پزشکی در سبزوار، باعث تفرقه میان دو ملت ایران و افغانستان نشود.

مهدی مقصودی در جلسه این کمیسیون، در این باره پیش‌نهاد داد: «مسئولان شهرستان، دست‌کم تأسف خود را از این موضوع ابراز کنند.»

دکتر فهیمه علیزاده، ۶ روز پیش در سبزوار درگذشت. او از سمت یکی از والدین خود، اصالت افغانستانی داشته است.

مدت‌هاست میان شهردار سبزوار و رئیس اداره ارشاد این شهرستان، بر سر مکان احداث گذر فرهنگ و هنر اختلاف نظر وجود دارد.

رئیس اداره ارشاد سبزوار: مشکل عدم احداث گذر فرهنگ و هنر، حقوقی است

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار، کش‌وقوس‌های احداث گذر فرهنگ و هنر در این شهر، بار دیگر مورد بحث قرار گرفت.

شهردار سبزوار در این جلسه با اشاره به موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایجاد گذر فرهنگ و هنر در این شهر در مکانی که مشخص شده، به لزوم هماهنگی این‌گونه امور در سطح استان تأکید کرد.

سیدعلی کوشکی از فرماندار ویژه سبزوار خواست از مدیرکل‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی در استان برای حضور در سبزوار و بحث در این باره دعوت کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در پاسخ گفت که گذر فرهنگ و هنر قانوناً باید در فضایی احداث شود که در حال حاضر، از آن استفاده فرهنگی نمی‌شود.

رضا شجاع‌مقدم افزود: «علیرغم موافقت وزیر و مدیرکل ارشاد، مسئله حقوقی وجود دارد؛ مجتمع فرهنگی هنری اسرار سبزوار، خود یک مکان فرهنگی است و نمی‌توان گذر را در آن ایجاد کرد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.