کد خبر : 4083
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1393 - 18:09
-

در وصف مولانا و مقتدانا دکتر شیخ مرتضی خیرآبادی ”کثره الله استامینوفن”

آن شیخ عالم، آن چراغ حرم، آن یگانه ی قیامت، آن نشانه ی ملامت، آن پیر ارباب ذوق، آن شیخ اصحاب شوق، آن دارای کرامت و بخشش حاتمی، آن یار جانیِ سید محمد خاتمی، آن عاشق مشارکت !!! ( البته مشارکت در کار عام المنفعه)، آن متمول ز کرامات دارو ، آن که پول می

morteza-kheyrabadiآن شیخ عالم، آن چراغ حرم، آن یگانه ی قیامت، آن نشانه ی ملامت، آن پیر ارباب ذوق، آن شیخ اصحاب شوق، آن دارای کرامت و بخشش حاتمی، آن یار جانیِ سید محمد خاتمی، آن عاشق مشارکت !!! ( البته مشارکت در کار عام المنفعه)، آن متمول ز کرامات دارو ، آن که پول می کند پارو.

آن وکیلی که از کارش همه بودند راضی، آن پیرو کاشف الکل زکریای رازی، آن افتخار مجلس ششم، آن که عاقبت رد شد از مجلس هفتم، آن دوستدار علم سیاست، آن عاری از هرگونه خباثت و رذالت، آن ادب یافته ی مکتب اصلاحات، آن که نبود خالی از اشکالات ، مولانا و مقتدانا شیخ مرتضی خیرآبادی ” کثره الله استامینوفن” !!!

از اکابر این طایفه بود و از معتبران اهل اصلاح! در عظمت او بس که هرگاه نظر بر آینه ی حمام کردی از هیبت خود غش کردی! شرح او دادن لازم نیست چون ریاضت و کرامت او چندان است که این تذکره حمل آن نتواند کرد.

در شش ماهگی آمپول می زد و در یک سالگی دارو می ساخت. ابن حسن محرابی گوید: ” سیصد پیر را خدمت کردم، در میان ایشان بزرگتر از چهار تن نبودند، اول ایشان مرتضی بود”. بل اگر مرتضی نبودی، “فتوت و مروت و تحصن و دارو پیدا نگشتی”

از او کلمات زیادی به جای مانده که باید با آب زعفران نبشت و بر سر در ورودی شهرچسباند، آنجایی که در حلقه ی مریدانش فرمود: ” سیاست بی پدر و مادر نیست، بعضی سیاستمداران بی پدر و مادرند !!! ”

روزی حاتم طائی و محمد رازی خداوندگاران پول و طبابت به شاگردی او آمدند و لنگ همی پیش وی انداختند. قومی بر ایشان اعتراض کردند که یا شیخین چه می کنید؟! انسان هایی با این عظمت و درجه پیش الف بچه ای سبزواری می نشینید و تلمذ می کنید؟ رازی با حالت مخموری فرمود: ” هر چه ما می دانیم او سوبله و چوبله اش را می داند که اگر او به ما نیفتادی، درخواست شاگردی و دوستی برای او می فرستادیم تا ایشان ما را “اَد” کند و مطالب ما را “لایک” کند !!!”

نقل است روزی با شیخ ابوعلی سینا “رضی الله” در کنار آرامگاه بقراط در حوالی میدان کارگر در حال جیزبازی بودند که شیخ مرتضی به بوعلی گفت: ” یا شیخ تو از گاو می ترسیدی و من از نسل گاو ” دلیر مردا تا آن گاه کسی سخن به این صلابت نفرموده بود.

نقل است روزگاری رندی فرزانه و گمنام به نام شیخ احمد بزرگیان قطب طریقت تانک سازان ذوالفقار با وی به رقابت پرداخت. در آن زمان شیخ حسن سیدآبادی “کثره الله اخلاقه” با وی بیعت نمود و فرمود: ” ما یک روح در دو جسم هستیم” که بعد از چند صباحی شدند” دو خوره به جان هم ” و شیخ مرتضی را از گردونه ی رقابت به زیر کشیدندی.

گویند که هرگاه کسی را خواست نفرین نماید گفتی: ” خدا تو را تا لحظه ی آخر در آمپاس تایید صلاحیت گذارد و به یکباره رد صلاحیت کنند؛ چنان که قریب به چند دوره ما را کردند !!!”

نقل است که چون وفات کرد السید ابوالفضل حسینی قطب طریقت شریعتی شناسان شهر، شیخ مرتضی را به خواب دید که در کنار در ورودی جهنم در حال خرید و فروش پماد سوختگی مشغول است و حتی در خواب مشاهده کرده بود که “صدام حسین” و “قذافی” و “بن لادن” و “قاضی مرتضوی” از مشتریان دائمی ایشان هستند. “خدایش بیامرزاد رحمه الله علیه “

شاپور کوچک – عصر سبزوار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 20 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس دوشنبه , ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱:۱۶

خیلی جالب بود ولی مثل اون مطلبی که مجبور شدید حذفش کنید جذاب نبود. ولی بازم غنیمته.دست مریزاد شاپور جان

سبزواریان.کام دوشنبه , ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲:۰۰

با سپاس از حضور شما
مطلبی در این سایت حذف نشده است. احتمالاً مطلب مورد اشاره شما در سایت عصرسبزوار بوده است.

1 دوشنبه , ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱:۱۹

ایول بهانه خوبی بود برای مطرح شدن دوباره دکتر.

مهدی دوشنبه , ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱:۲۰

زنده باد اصلاحات

مفتح دوشنبه , ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

جالب بود.امیدوارم شاپور برای شیوخ خاندان جل جلاله مقصودی ها بلااخص حسین ومهدی شان که ارادت خاصی به کوی شهیدپرورجعفرآباددارندتحربر در آورد

فرهاد دوشنبه , ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

درود بر شاپور عزیز قلمت مستدام….

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲

اینا دارن از مقصودیا نون می خورن توقع ندری که بر علیهشون چیزی بنویسن

ناشناس سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

دکتر ،تنها نماینده سبزوار در بعد ازانقلاب است که شخصیتش در حد واندازه سبزواربوده است.

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

نه بابا؟؟؟؟؟؟؟
همین دکترجانتون نبود استان شدن رو به باد داد؟

ناشناس سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴

اصول گرایان از متانت و تحمل اصلاح طلبان درس بگیرند.برای یک طنز خودشان را به زمین و زمان می زنند….

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱:۱۰

کاملا موافقم.شاپور جان یه مدت یرای اصلاح طلبها بنویس تا این اصولگرایان ببینند ،بلکه رو کم کنی هم که شده ،تحملشان را بالا ببرند.

مجید سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

یا شیخ تو از گاو می ترسیدی و من از نسل گاو

احسنت

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱:۲۹

به امید حضور دکتر در انتخابات سال آینده.

ایمان چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

دکتر از اتحاد بزرگیان و سیدابادی بدجوری شکست خرد.

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱

اسم دکتر لرزه بر اندام خیلی ها می اندازه.

شهروند جمعه , ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

درود به دوست عزیز که به نکته جالی اشاره کرد”سبزواریان “را طرف ******* حمایت میشه واسه اینکه تابلو هم نشند کامنت شما رو تایید کردند.
این مطالب من رو به هیچ وجه تایید نمی کنند و مگر اینکه یه دست هایی پشت پرده باشه.
**********************************************************************************************************************************************************************************************************************************

سبزواریان.کام شنبه , ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰:۲۰

“شهروند” گرامی
متاسفانه نظرات چند روز اخیر شما که با نام های مختلف ارسال شده است قابلیت تایید و انتشار ندارد.
مجله اینترنتی سبزواریان از درج هرگونه انتقاد درباره ی خود استقبال می نماید؛ اما متاسفانه مطالب شما سمت و سوی تخریبی و اتهام زنی دارد.
گرچه در همین نظر اخیر خود هم دچار تناقض گویی شده اید؛ چه نظر شما تایید بشود و چه نشود در هر صورت دست هایی پشت پرده است!!!

شايان جمعه , ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲

خدایتان بیامرزد

شمس ابادی جمعه , ۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

با سلام و تبریک بابت پیوستن این سایت جالب و پر محتوا به مجموعه سایت های محلی و استانی
انجام وظیفه شد
شمس ابادی نسیم جوین

سبزواریان.کام جمعه , ۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶

با سپاس از همراهی و همیاری شما دوست گرامی

نظرات بسته شده است.