دیدگاه‌ها برای دستکاری در بودجه ۱۴۰۰ سبزوار؛ ۵ رأی موافق به صحت ماجرا، مخالفت کرامت با برگشت بودجه بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 فروردین 1400 - 0:40
-

دستکاری در بودجه ۱۴۰۰ سبزوار؛ ۵ رأی موافق به صحت ماجرا، مخالفت کرامت با برگشت بودجه

امروز ساختمان شورای شهر سبزوار، واقع در چهارراه دادگستری، میزبان جلسه‌ای طولانی بود. جلسه‌ای که پیرو حواشی اخیر، در مورد بودجه تشکیل شده بود.۴ نفر از اعضای شورا، طی نامه‌ای به رئیس شورا، خواستار بررسی مواردی شدند که معتقد بودند در بودجۀ مصوب شورا دستکاری شده است. مقصودی، بخشی، ارغیانی و آرمین، مدعی موارد متعددی

امروز ساختمان شورای شهر سبزوار، واقع در چهارراه دادگستری، میزبان جلسه‌ای طولانی بود. جلسه‌ای که پیرو حواشی اخیر، در مورد بودجه تشکیل شده بود.
۴ نفر از اعضای شورا، طی نامه‌ای به رئیس شورا، خواستار بررسی مواردی شدند که معتقد بودند در بودجۀ مصوب شورا دستکاری شده است. مقصودی، بخشی، ارغیانی و آرمین، مدعی موارد متعددی بودند. چکیدۀ ادعاهای این ۴ نفر که در جلسه امروز طرح و بحث شد، این است که لایحۀ بودجۀ ارسال شده به هیئت تطبیق، با نسخۀ مصوب شورا تفاوت دارد. مصوبات شورای اسلامی شهر، در هیئت تطبیق مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اگر مغایرت با قانون نداشته باشند، ابلاغ شوند.
طیّ جلسۀ امروز، بحث‌های متعددی شکل گرفت و حدود ۵ ساعت جلسه طول کشید. مهمترین اتفاقات جلسه به این شرح است:
۱) کاظم کرامت ریاست شورا، درخواست کاهش تنش و حل مسئله داشت. کرامت مدعی بود اتفاق بزرگی نیفتاده و حتی در بخشی از پایان جلسه مدعی بود اگر هم تغییری توسط کسی ایجاد شده محصول «نیت خیر» بوده است. رئیس شورا بارها تأکید کرد که همۀ حاضران حرف‌هایشان را بزنند و مسئله به خارج از جلسه گسترش پیدا نکند.
۲) مهدی مقصودی مدعی بود بندهای مختلفی از لایحۀ بودجه، توسط شهرداری یا کسی دیگر، تغییر یافته و با مقایسۀ سه نسخۀ بودجه، تک به تک موارد را بیان می‌کرد. در بعضی از موارد، صحبت مبلغ چند میلیاردی بود و گاهی نیز با تغییر یک واژه، مفهوم حقوقی تبصره تغییر کرده بود.
۳) محمدی، یکی از مخالفان سرسخت مهدی مقصودی بود و ادعا کرد که تغییری اتفاق نیفتاده و اگر هم واژه‌ای جابجا شده، در حد مؤثر نبوده. او رفتار مخالفان را انتخاباتی می‌دانست و به طور جدی و محکم از بودجۀ مصوب هیئت تطبیق دفاع می‌کرد. او مدعی بود اعضای شورا باید در جلسه بودجه مخالفت خود را ابراز می‌کردند. روایتی هم از سخن شهردار در انتهای آن جلسه بیان کرد که با مخالفت شدید مقصودی مواجه شد.
۴) بخشی و ارغیانی، همچنین آرمین در ادامۀ صحبت‌های مقصودی، نکاتی را در راستای ادعایشان مبنی بر دستکاری بودجه، ارائه دادند. در بخش‌هایی از صحبت‌های زهرا بخشی، میان او و محمدی، جنجال ایجاد شد و بحثشان بالا گرفت.
۵) فروغی به عنوان مسئول کمیسیون بودجه، دستکاری و تغییر بودجه را تأیید کرد. فروغی سعی می‌کرد محافظه‌کار صحبت کند تا کسی را نرنجاند، اما اصل حرف را تأیید کرد.
۶) شهردار، سیدعلی کوشکی که در جلسه حضور پیدا کرده بود، در نوبت خود صحبت کرد و اصل تغییر را رد نکرد؛ اما ادعا کرد که این تغییرات به پیشنهاد خود اعضای شورا اعمال شده است. کوشکی معتقد بود تنها مدعی دستکاری بودجه مهدی مقصودی است و سه نفر دیگر تحت تأثیر او هستند. برای همین به صورت مستقیم با مقصودی وارد مجادله شد.
۷) بحث میان مقصودی و شهردار حسابی بالا گرفت. تصویر بخشی از این جنجال در فضای مجازی در حال انتشار و بازانتشار است. در این بخش، مقصودی از رئیس شورا می‌خواست که جلوی شهردار را بگیرد، چرا که در حال توهین به عضو شورا است. مقصودی تأکید داشت که شهردار شورا را به بازی و توهین گرفته است. کوشکی در میان صحبت‌های مقصودی جلسه را به بهانۀ نماز ترک کرد، اما خارج نشد و ایستاده بحث را ادامه داد.
۸) کرامت و کوشکی، در زمان سخنان موافقان، کاملاً ساکت بودند، اما در زمان صحبت کردن مخالفان، چند ثانیه یک بار میان کلام می‌پریدند و همین مسئله هم فرد را مضطرب می‌کرد هم فضا را مشوش. با وجود اعتراض‌های شدید، این قطع کردن حرف‌ها ادامه داشت.
۹) بروغنی و حسن زارعی، صحبت زیادی نکردند اما با صحبت‌های پراکنده و ورودها، سعی کردند جوّ جلسه آرام شود و زودتر به نتیجه برسد. البته نتیجۀ مورد نظر ۴ حامی شهردار (کرامت، بروغنی، زارعی و محمدی) این بود که بودجه به شورا برنگردد. بلکه موارد مورد ادعا، اصلاح شود.
۱۰) در نهایت اعضای جلسه سعی داشتند به جمع‌بندی برسند. گروه موافقان پیشنهاد اصلاح بودجه داشتند و مخالفان پیشنهاد برگشت بودجه. کرامت سعی کرد موضوع اصلاح را به رأی بگذارد اما مقصودی مخالفت کرد و موضوع «آیا بودجه تغییر کرده» را به رأی گذاشت. ۴ عضو مخالف به اضافۀ فروغی، تأیید کردند که بودجه دستکاری شده است.
۱۱) کرامت درخواست کرد خبرنگاران از جلسه خارج شوند و ادامۀ جلسه عملاً پشت درهای بسته برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.