کد خبر : 3121
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1393 - 20:48
-

دلم برای درختان شهر می سوزد!

اگر وجدان عمومی شهروندان به جای اینکه به مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… حساس بود، کمی هم به فضای سبز و ریه های اکسیژن رسان شهر فکر می کرد؛ دیگر هر مسئولی [یا بهتر است بگوئیم هر رئیس و مدیری، چون مسئول اگر بودند لابد مسؤولیت هم می‌پذیرفتند و اجازه‌ی هر کاری را به

cheshomi

حسین چشمی مقدم – دانشجوی کارشناسی ارشد کشاورزی

اگر وجدان عمومی شهروندان به جای اینکه به مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… حساس بود، کمی هم به فضای سبز و ریه های اکسیژن رسان شهر فکر می کرد؛ دیگر هر مسئولی [یا بهتر است بگوئیم هر رئیس و مدیری، چون مسئول اگر بودند لابد مسؤولیت هم می‌پذیرفتند و اجازه‌ی هر کاری را به پرسنل خود نمی دادند و به ایشان نظارت می کردند] هر کاری دلش می خواست با درختان نمی‌توانست انجام دهد.
موضوع اینقدر ناراحت کننده است که نمی شود در این خصوص توضیح کامل داد.

اعصاب آدم خُرد می شود وقتی در این باره فکر می کند.
شما سبزواری هستید. سبزوار؛ شهری که شما مثل کف دستتان می شناسید و اگر من بگویم مثلاً در میدان سی هزارمتری فلان اتفاق افتاده همه ی خوانندگان فوری در ذهنشان محل را تجسم می کنند.

حالا چند وقت است که داریم راجع به درختان شهر و اینکه هر روز یک نفر آنها را قطع می کند، خشک می کند، نفله می کند و… داد و بیداد می کنیم. اما کو گوش شنوا؟
اصلاً هیچکس برایش مهم نیست. فقط ابراز تأسف می کنند. یا می گویند ما خبرداریم که فلان اتفاق افتاده، داریم پیگیری می کنیم.
این چیزها مشکلی را حل نمی کند. موجود زنده وقتی مرد، دیگر مرده است. مثل آدمیزاد، زنده نمی شود دوباره! آقایان همین را درک نمی کنند. اصلاً برایشان مهم نیست…

آقایانِ مسؤول؛ ما باید حرفمان را به چه کسی بزنیم؟ آقا ما برای درختان این شهر نگرانیم؛ ما دلمان برای درختان این شهر می سوزد…

حالا اصل مطلب چیست؟
یک خیابان (خیابان محقق) را می خواسته اند پای درختانش جوی سیمانی درست کنند. اصلاً معلوم نیست برای چی! مگر در این شهر سالی چند بار باران می‌آید؟
آن هم باران سیل‌آسا که نیاز به چنین جوی‌هایی داشته باشد و تازه اگر هم بیاید مگر چی می‌شود؟ نهایتاً کمی آب در سطح خیابان‌ها جاری می‌شود و بعدش هم هیچی تازه وقتی هم که جوی درست می کنید که همین اتفاق باز هم می‌افتد.

از بس ماشاءا… در کارتان استاد هستید!
یک جوی درست و حسابی با شیب مناسب نمی‌توانید درست کنید و آن وقت این همه ادعا!!

ولی از مسؤولین باید پرسید که جوی آب درست می‌کنید به چه قیمتی؟ آقا همه‌ی درختان شهر را از بین بردید، دست بردارید دیگر!
چه کسی به شما اجازه داده درختان را خشک کنید؟
حالا گیرم ما شهروندان محترم هیچ چیز نگوئیم و واکنشی نشان ندهیم. شما باید هر کاری دلتان خواست انجام دهید؟

برای ساخت یک جوی، کل درختان خیابان محقق را پوست کنده‌اید و ریشه‌هایشان را از خاک درآورده‌اید. درختان آسیب دیده را رها کرده‌اید تا خشک شود.

اعتراض کردیم و عکس آن را نشان مسؤولین دادیم. قول دادند که دیگر تکرار نشود. امروز (۹۳/۷/۱۶) دوباره در خیابان خرمشهر (روبروی اداره آب و فاضلاب) همین کار را دارند تکرار می‌کنند تا کی قرار است هیچ کس هیچ کاری نکند؟

به هر حال گویا سخن گفتن در این خصوص مشکلی را حل نمی‌کند. کاش می‌شد شهروندان عزیز به شکلی اعتراض خود را به این خرابکاری ها [ که این بار از یکی از سازمان‌های شهرداری سبزوار سر زده است] نشان دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
محمدی جمعه , ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳

متاسفانه شهرداری سبزوار به تازگی وظیفه اصلی خودش را ،نه کاشت و نگهداری و آبیاری، که قطع درختان می داند. نمونه اش درخت کهنسال خیابان فرمانداری که به تازگی قطع شده .

علی مزینانی دوشنبه , ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲

باسلام وعرض تبریک عیدسعیدغدیر

سحر از نفحه ی غیبی نسیم دلپذیر آمد
که ای صاحبدلان اینک حدیث بی نظیر آمد
بگو با آشنای دل الیس الصبح را برخوان
نزول سوره ی نصراست برای حق نصیر آمد
شاهدان کویرمزینان

نظرات بسته شده است.