کد خبر : 24542
دیدگاه‌ها برای دوران پسابنزین| گلایه‌مندی شهروندان از افزایش کرایه تاکسی‌های سبزوار/ نظارت‌ها کجاست؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 - 12:39
-

دوران پسابنزین| گلایه‌مندی شهروندان از افزایش کرایه تاکسی‌های سبزوار/ نظارت‌ها کجاست؟

تسنیم پس از افزایش قیمت بنزین در مدت کمتر از ۲ ماه گذشته باوجود نظارت‌های شدید سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سبزوار اما تخلفاتی در این میان از سوی مردم اعلام شده و مردم متخلفان را معرفی کرده‌اند. گران شدن بنزین در ۲۴ آبان امسال نگرانی مردم و والدین در زمینه افزایش کرایه تاکسی‌ها و سرویس

تسنیم

پس از افزایش قیمت بنزین در مدت کمتر از ۲ ماه گذشته باوجود نظارت‌های شدید سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سبزوار اما تخلفاتی در این میان از سوی مردم اعلام شده و مردم متخلفان را معرفی کرده‌اند.

گران شدن بنزین در ۲۴ آبان امسال نگرانی مردم و والدین در زمینه افزایش کرایه تاکسی‌ها و سرویس مدارس را تا حدودی به همراه داشت. در همین راستا مسئولان ذی‌ربط صراحتاً اعلام کردند که در این حوزه مردم نگران نباشند زیرا هیچ افزایش قیمتی در این زمینه اتفاق نخواهد افتاد و کرایه‌ها براساس نرخ‌های مصوب شده در ابتدای سال ۹۸ است.

در همین راستا در این مدت علی‌رغم نظارت‌های شدیدی که بر نحوه عملکرد تاکسی‌ها وجود داشته اما باز هم شاهد تخلفاتی در این زمینه از سوی رانندگان تاکسی بوده‌ایم که با متخلفان برابر با قانون برخورد شده است.

شهرستان سبزوار دارای یک هزار و ۱۸۰ تاکسی و ۱۴۰ تاکسی بیسیم است که روزانه ۱۰۰ هزار مسافر شهری از این طریق در سطح شهرستان جابجا می‌شوند. پس از افزایش قیمت بنزین در مدت کمتر از ۲ ماه گذشته با وجود نظارت‌های شدید سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سبزوار اما تخلفاتی در این میان از سوی مردم اعلام شده و مردم متخلفان را معرفی کرده‌اند.

یکی از شهروندان سبزواری گفت: اخیراً سرویس مدرسه فرزندم تقاضای مبلغ بیشتری را کرده است که با مبلغ مشخص شده در ابتدای سال متفاوت است.

رضا احمدی با بیان اینکه گفته شده که باید ۱۵ درصد مبلغ پرداخت شده در ابتدا را اکنون باید پرداخت کنیم، اظهار داشت: راننده مذکور علت این افزایش قیمت را گران شدن قیمت بنزین اعلام کرده که با توجه به گفته مسئولان مبنی بر عدم افزایش قیمت کرایه‌ها از پرداخت آن امتناع کردیم اما متأسفانه هر روز با درخواست پرداخت مبلغ ذکر شده مواجه می‌شویم.

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد سبزوار نیز گفت: مسیری را که من هر روز از خانه برای آمدن به دانشگاه می‌آمدم به‌تازگی تاکسی‌ها کرایه بیشتری را دریافت می‌کنند.

راحله زیدآبادی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کرایه مسیر همیشگی‌اش افزود: زمانی که به تاکسی‌دار می‌گویم براساس گفته مسئولان کرایه‌ها افزایش پیدا نکرده با عصبانیت و گاها پرخاشگری آن‌ها روبه‌رو می‌شوم و به ناچار مبلغ ذکر شده را پرداخت می‌کنم.

یکی از تاکسی‌داران شهرستان سبزوار نیز با بیان اینکه تاکنون هیچ افزایش قیمتی به تاکسی‌ها ابلاغ نشده است، گفت: متأسفانه برخی از همکاران ما پس از افزایش قیمت به ناحق و براساس هیچ‌گونه افزایش قیمتی از مردم کرایه بیشتر اخذ می‌کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این تعداد اندک سبب بدنامی تمام زحمتکشان در این عرصه می‌شود، افزود: از همشهریان تقاضا دارم در صورت برخورد با این متخلفان کد راننده را برداشته و تخلف او را به سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرستان اعلام کنند تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کرایه‌های درون‌شهری براساس نرخ مصوب ابتدای سال ۱۳۹۸ است و هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

  • تشدید نظارت بر فعالیت تاکسی‌ها

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سبزوار از تشدید نظارت بر فعالیت تاکسی‌های این شهر خبر داد.

بهزاد ریواده افزود: با توجه به افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن طی ماه گذشته، سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر برای جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت توسط تاکسی‌داران درون‌شهری، رانندگان تاکسی‌های بیسیم ۱۳۳، تاکسی تلفنی و سرویس مدارس، حضور بازرسین خود را در سطح شهر افزایش و با جدیت به بحث نظارت بر روند عملکرد آنان می‌پردازد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی از سوی این سازمان صورت نگرفته است، اظهار کرد: نرخ حال حاضر تاکسی‌ها همان قیمت مصوب ابتدای سال است و رانندگان حق دریافت هیچ‌گونه وجه اضافی از مسافران را ندارند.

وی با بیان اینکه در این مدت چند مورد تخلف توسط مردم گزارش شده که با آن‌ها برخورد شده است، اظهار داشت: در همین راستا تعدادی از رانندگان که تخلفات بیشتری را مرتکب شده بودند به تعزیرات معرفی شدند تا برابر با قانون با این متخلفان برخورد شود.

ریواده با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۱۸۰ تاکسی فعال در شهرستان وجود دارد، گفت: روزانه حدود ۱۰۰ هزار مسافر شهری در سبزوار توسط تاکسی‌ها جابجا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از عموم شهروندان درخواست می‌شود به محض مشاهده هرگونه تخلف، با اعلام کد تاکسی و نام آژانس مراتب را به واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان از طریق شماره تلفن ۴۴۶۶۷۴۰۰ اعلام و منتظر حصول نتیجه باشند.

وی همچنین تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۳۹۲۴۱۰۲۰۰ پیامک شکایات، نظرات و پیشنهادات خود را به ما اعلام و پس از مدت زمان کوتاهی پاسخ موردنظر خود را از طریق همین شماره پیامک دریافت نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.