کد خبر : 260
دیدگاه‌ها برای راهکار زیباکلام برای مواجهه دولت با دلواپسان رسانه‌ای بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1393 - 23:52
-

راهکار زیباکلام برای مواجهه دولت با دلواپسان رسانه‌ای

صادق زیباکلام معتقد است: برخی رسانه‌های منتقد؛ کارکرد رسانه‌ای خود را از دست داده‌ و به‌طور کامل درحال حرکت جناحی، سیاسی‌کاری و عقده‌گشایی حزبی هستند. زیباکلام در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان این نکته تصریح کرد: اینکه روزنامه‌ای خاص مرتب به دولت حمله می‌کند، طبیعی است؛ مگر این روزنامه و رسانه‌های همسوی آن؛ قرار

صادق زیباکلام معتقد است: برخی رسانه‌های منتقد؛ کارکرد رسانه‌ای خود را از دست داده‌ و به‌طور کامل درحال حرکت جناحی، سیاسی‌کاری و عقده‌گشایی حزبی هستند.

زیباکلام در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان این نکته تصریح کرد: اینکه روزنامه‌ای خاص مرتب به دولت حمله می‌کند، طبیعی است؛ مگر این روزنامه و رسانه‌های همسوی آن؛ قرار است به دولت حمله نکنند، مگر قرار است به آقای هاشمی حمله نکنند. به نظر من چنین کارهایی کاملا بدیهی و طبیعی است و اگر غیر از این می‌بود؛ باید شگفت‌زده می‌شدید.

این استاد دانشگاه تهران درخصوص خبرسازی‌های اخیر برخی مطبوعات و متعاقب آن بخش‌های خبری رسانه‌ی ملی علیه بخش‌های مختلف وزارت ارشاد ازجمله مطبوعات، کتاب، سینما و حتی بحث عفاف و حجاب، تاکید کرد: بدیهی است که این رسانه‌ها مخالف آزادی مطبوعات‌اند. آنها مخالف هرگونه دگراندیشی‌اند و مخالف طرح هر نوع فکر و اندیشه‌ای که مغایر با فکر و اندیشه‌شان باشد. خواه در عرصه داخلی باشد یا در عرصه خارجی.

وی با اشاره به جنجال‌سازی‌های اخیر این دست رسانه‌ها درباره دریافت مجوز برای نشریات ایران فردا و زنان امروز؛ یادآور شد: جنجال‌سازی بیهوده‌ای که بر سر مجوز این دو نشریه به راه افتاد؛ از اساس غلط بود و ارتباطی هم به وزارت ارشاد نداشت. این حمله مصداق حمله با چشمان بسته است. اگر این دو نشریه هم وجود نداشتند، باز این دست رسانه‌ها به بهانه‌ی دیگری به هیئت نظارت بر مطبوعات، وزارت ارشاد و نهایتا دولت حمله می‌کردند. اگر بهانه‌ی دیگری هم درکار نبود، بهانه‌ی دیگری می‌تراشیدند تا از حرکت خود باز نایستند.

زیباکلام اضافه کرد: به هر حال نامزد مورد علاقه و حمایت این روزنامه‌ها، فرد دیگری بود و هرکس دیگری غیر از ایشان رای اگر می‌آورد، باب پسند و میل آنها نخواهد بود و آنها مرتبا به او حمله خواهند کرد، و اینکه در این میان انتخاب مردم چیست؛ یا در دیگر موارد؛ حق و باطل چیست، حقیقت و مجاز چیست هم برایشان بحث‌های ثانویه است.

وی درعین حال تاکید کرد: اینگونه نیست که رسانه‌هایی از این دست که تنها از همین مجاری، کسب خبر می‌کنند، اهل یک نوع خرد و منطق باشند، اهل یک نوع تجزیه و تحلیل باشند. آنها به هر کاری که آقای روحانی انجام دهد، حمله خواهند کرد و توجهی ندارد که مثلا رفع توقیف نشریه‌ی مذکور در دولت قبل صادر شده و ارتباطی به ارشاد دولت روحانی ندارد.

وی با اشاره به رفتارهای غلط این گروه از رسانه‌های به ظاهر منتقد گفت: دیدیم که سر قضایای ژنو و مذاکرات هسته‌ای چه رفتاری داشتند، سر یارانه‌ها چه رفتاری داشتند. اساسا هر موضوعی که از طرف دولت آقای روحانی مطرح شود با حمله آنها روبرو خواهد شد؛ بطوریکه اگر دولت آفای روحانی بگوید ماست سفید است، مطمئن باشید این روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای به ظاهر اصولگرا حمله می‌کنند و می‌گویند؛ این یک توطئه است.

زیباکلام برای برخورد دولت با این رسانه‌ها پیشنهاد کرد: خیلی نباید برآشفته شد و خیلی نباید کلام‌شان را از در منطق بررسی کرد. بهترین کاری که دولت آقای روحانی و وزارت ارشاد می‌کنند؛ این است که خیلی به این جماعت دلواپس محلی نباید بگذارند و قبول کنند که این گروه اینجور مخالفت‌ها را به شکل ذاتی باید داشته باشند.

وی با اشاره به بی‌اعتنایی مردم و نخبگان به اینگونه روزنامه‌ها و رسانه‌ها خاطرنشان کرد: این رفتار غیرحرفه‌ای و مغرضانه، عاملی برای کم شدن مخاطب و از دست دادن ارزش‌های رسانه‌ای این جماعت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.