کد خبر : 31945
دیدگاه‌ها برای راه جدید، مقابل روی میراث بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مرداد 1401 - 19:29
-

راه جدید، مقابل روی میراث

با توجه به انتقادات به حق مخاطبان گرامی، از این به بعد در سبزواریان، سعی می‌کنیم به طور متعادل، به اندازۀ اخبار انتقادی، اخبار مثبت را از اتفاقات خوب و عملکرد مثبت اشخاص حقیقی و حقوقی، با هشتگ «خبر خوب» منتشر کنیم. اتفاق خوب این هفته، نشست خبری ادارۀ میراث‌فرهنگی سبزوار بود. تا کنون مدیران

با توجه به انتقادات به حق مخاطبان گرامی، از این به بعد در سبزواریان، سعی می‌کنیم به طور متعادل، به اندازۀ اخبار انتقادی، اخبار مثبت را از اتفاقات خوب و عملکرد مثبت اشخاص حقیقی و حقوقی، با هشتگ «خبر خوب» منتشر کنیم.

اتفاق خوب این هفته، نشست خبری ادارۀ میراث‌فرهنگی سبزوار بود. تا کنون مدیران قبلیِ این اداره، نشست خبری برگزار نکرده بودند و این اولین‌بار بود که در این اداره به‌صورت کامل به روی خبرنگاران برای پرسیدن پرسش‌هایشان باز بود.

محمدعلی ابراهیمی‌دوست، رئیسِ جدید ادارۀ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار، فقط ۶ ماه است روی صندلیِ ریاست این اداره نشسته و در همین ابتدای کار تصمیم گرفته رویۀ گذشته را تغییر دهد و پاسخگو باشد.

طبیعتاً حوزۀ میراث‌فرهنگی، به‌خصوص در منطقۀ تاریخیِ دیار بیهق و سربداران، حجم زیادی از بناها، مکان‌ها و آیین‌ها را شامل می‌شود اما به دلایل متعددی، بودجۀ بسیار محدودی در اختیار دارد با نیروی انسانیِ کم. در چنین وضعیتی، هیچ‌چیز نمی‌تواند نجات‌دهنده و حفظ‌کنندۀ این میراث ملموس و غیرملموس باشد جز پیگیری‌های نهادهای دولتی و سمن‌ها. اینکه ادارۀ میراث‌فرهنگی درِ تعامل را باز کند و با کمکِ رسانه‌ها و از طریق آن‌ها، با کمکِ فعالان این حوزه، می‌تواند گام‌های امیدوارکننده‌ای در حفظ و مرمت میراث شهرستان و منطقۀ تحت مدیریت خود بردارد.

در این جلسه، پرسش‌های خبرنگاران و پاسخ مسئولان میراث، در مورد فعالیت سمن‌ها و به‌صورت خاص سمن سفیران گردشگری، مشکلات توافق با شهرداری در مورد مصلای تاریخی، وضعیت خانه‌های تاریخیِ مختلف مانند امین‌التجار، خانۀ حجازی، خانۀ عظیمیان و از همه مهم‌تر مشکلات سرای فرامرزخان، کاروان‌سرای زعفرانی، آرامگاه بیهقی، وضعیت یخدان‌ها و میل خسروگرد، نیز بسیاری حوزه‌های دیگر طرح و ارائه شد.

امید که این اتفاق، شروعی برای خبرهای خوب دیگر در حوزۀ میراث تاریخی و فرهنگی دیار ما باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.