کد خبر : 29000
دیدگاه‌ها برای رد صلاحیت عجیب و گستردۀ دهیاران منتخب بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 17:39
-

رد صلاحیت عجیب و گستردۀ دهیاران منتخب

بر اساس گزارش‌های رسیده به سبزواریان و پیگیری خبرنگار ما، بخشداری مرکزی سبزوار با رد صلاحیت تعداد قابل‌توجهی از دهیاران منتخب، موجب اعتراض شوراها شده است. شوراهای چند روستا، در اعتراض به این رد صلاحیت، طیّ نامه‌ای به فرماندار سبزوار، به این اتفاق معترض شده‌اند. در این نامه آمده است: بر اساس ماده ۷ آیین‌نامه

بر اساس گزارش‌های رسیده به سبزواریان و پیگیری خبرنگار ما، بخشداری مرکزی سبزوار با رد صلاحیت تعداد قابل‌توجهی از دهیاران منتخب، موجب اعتراض شوراها شده است.

شوراهای چند روستا، در اعتراض به این رد صلاحیت، طیّ نامه‌ای به فرماندار سبزوار، به این اتفاق معترض شده‌اند. در این نامه آمده است:

بر اساس ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی ماده (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران -مصوب ۱۳۷۵- و اصلاحات بعدی آن هیئت تطبیق موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه شورا با ذکر مورد و مستدل اعتراض خود را به شورا اعلام و درخواست تجدیدنظر کند. این در حالی است که در هیئت تطبیق بخش مرکزی شهرستان سبزوار به ریاست علیرضا یحیی‌آبادی بخشدار مرکزی مطابق با آیین‌نامه مذکور رفتار نشده و متأسفانه با ورود به صلاحیت دهیاران که از وظایف این هیئت خارج است اقدام به رد صلاحیت دهیارانی کرده که بعضاً در بین ایشان دهیارانی باسابقه حضور چند دوره نیز به چشم می‌خورد که این واقعه باعث سرخوردگی دهیاران رد شده و شوراهای اسلامی دوره ششم شده است و حتی موجب نارضایتی روستاییان عزیز بخش مرکزی سبزوار می‌باشد این در صورتی است که چنانچه مستندی باشد باید از مراجع ذی‌صلاح پیگیری شود نه این‌که هیئت تطبیق عرصه انتقام‌گیری شخصی، تسویه‌حساب و اعمال سلیقه بخشدار مرکزی قرار بگیرید و در پی آن مردم نسبت به عملکرد مسئولین شهرستان و نظام بدبین شوند.

رونوشت این نامه برای معاونت سیاسی استانداری جهت پیگیری و دفاتر نمایندگان نیز ارسال شده است.

اخبار رسیده حاکی از آن است که جز طرح این مسئله در شورای تأمین شهرستان، قرار است طیّ جلسه‌ای در استان نیز به اعتراض شوراها رسیدگی شود. خبرنگار سبزواریان از مسئولان فرمانداری و بخشدار مرکزی نیز دعوت کرد تا اگر پاسخی نسبت به این اعتراض دارند، آن را طرح کنند تا در گزارش ارائه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.