کد خبر : 13336
دیدگاه‌ها برای رشد بیش از ۶۰ درصدی رتبه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396 - 15:17
-

رشد بیش از ۶۰ درصدی رتبه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

سبزواریان: نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ویرایش ماه جولای ۲۰۱۷ نظام رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس اعلام شد. بر اساس اعلام مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در رتبه بندی اخیر، سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیراز و شهید بهشتی به ترتیب رتبه‌های

سبزواریان: نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ویرایش ماه جولای ۲۰۱۷ نظام رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس اعلام شد.

بر اساس اعلام مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در رتبه بندی اخیر، سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیراز و شهید بهشتی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشوری را در گروه علوم پزشکی کسب کردند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با رشد ۶۳ درصدی پس از دانشگاه جندی شاپور، بالاترین درصد رشد رتبه را داشته است.

نتایج اخیر حاکیست از ۴۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور در این نظام رتبه بندی، ۶۰ درصد آنها بهبود رتبه جهانی داشته‌اند.

این نظام رتبه‌بندی به ارزیابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها در وب از طریق وب سایت‌‌های دانشگاهی آنان می‌پردازد و چهار شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه، مجموع تعداد فایل‌های PowerPoint،Word وPDF موجود در وب سایت دانشگاه، تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرارگرفته در بین ۱۰درصد مقالات پُراستناد موضوع مربوطه در سایت SCImago و تعداد لینک‌های داده شده به سایت دانشگاه، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌‌شوند.

در رتبه‌بندی اخیر وزن شاخص مقالات کیفی قرار گرفته در بین ۱۰درصد مقالات پُراستناد، افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.