کد خبر : 15536
دیدگاه‌ها برای روحانی حرف زد! قیمت دلار افزایش پیدا کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهریور 1397 - 18:06
-

روحانی حرف زد! قیمت دلار افزایش پیدا کرد

حسین مرعشی معاون رئیس دولت اصلاحات، در سخنانی از وضعیت امروز کشور و لزوم افزایش وحدت در کشور سخن می گوید که درادامه بخش هایی از گفت‌وگوی او با ایلنا را می خوانید: = به نظر من روحانی همیشه فرصت برای حرف زدن دارد مگر او برای حرف زدن تریبون می‌خواهد؟ اما همان‌طور که قبلا

حسین مرعشی معاون رئیس دولت اصلاحات، در سخنانی از وضعیت امروز کشور و لزوم افزایش وحدت در کشور سخن می گوید که درادامه بخش هایی از گفت‌وگوی او با ایلنا را می خوانید:
= به نظر من روحانی همیشه فرصت برای حرف زدن دارد مگر او برای حرف زدن تریبون می‌خواهد؟ اما همان‌طور که قبلا هم مطرح کردم مسئولان هرچه کمتر حرف بزنند بهتر است. حرف زدند و قیمت دلار افزایش یافت. (با کنایه می‌گوید: تازه حرف نزدند و در قیمت ارز هزار تومان افزایش قیمت داشتیم اگر حرف می‌زدند که حتما بیشتر از این با افزایش قیمت روبه‌رو بودیم.)
= امروز کشور هیچ اولویتی مهم‌تر از حفظ نظام ندارد. اخیرا هم گفته‌ام که ایران هم از اصولگرایان مهم‌تر است و هم از اصلاح‌طلبان. خطراتی که امروز ایران را تهدید می‌کند حتی افرادی را که امروز خارج از نظام هستند، هم نگران کرده است و به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید موقتا مخالفت با جمهوری اسلامی را کنار بگذارند و از کلیت آن دفاع کنند.
= به اعتقاد من وقت برای دعواهای جناحی و یقه‌کشی خواهیم داشت، بنابراین امروز کشور به گذشت عمومی نیاز دارد، یعنی همه باید نسبت به یکدیگر گذشت کنند.
= مردم توقع دارند روحانی مشکلات‌شان را حل کند، مردم درحال حاضر با روحانی مشکل سیاسی ندارند و از روحانی توقع دارند مشکلات معیشتی آن‌ها را حل کند.
= قیمت‌ها به شدت افزایش یافته، مردم چگونه باید مخارج خود را تامین کنند؟ دولت باید کشور را جدی‌تر اداره کند، اگر انتقادی هم هست به این بخش از موضوع انتقاد وجود دارد.
= دولت با این چهره‌های فشل و بی‌انگیزه نمی‌تواند کشور را اداره کند. روحانی باید پیام رای مجلس را بگیرد، مجلس پیام مردم را رساند. مردم بیش از این به روحانی رای نمی‌دادند. این رای منفی کاملا با رای مردم و گلایه‌های آنها از دولت همراه بود.
= دولت باید همه آدم‌هایی که به درد مملکت می‌خورند را به کار بگیرد. اینکه افراد را بر مبنای فتنه،‌ گرین کارت، دوتابعیتی یا جناحی، دسته‌بندی کنیم، غلط است. این تقسیم‌بندی‌ها باید کنار گذاشته شود .
= این سوال از رئیس‌جمهور وجود دارد که چرا دعوت مجلس برای جلسات خصوصی را نپذیرفته؟ مجلس مطرح کرده بیش از پنج‌ماه است از روحانی خواسته در جلسه‌ای خصوصی شرکت کند اما روحانی نپذیرفته است. چرا این اتفاق رخ داده است؟ در چنین شرایط سختی چرا باید این فاصله بین مجلس و دولت و در مجموع قوا باشد؟
= متاسفانه احزاب ما مرخصی دائمی هستند. ضمن اینکه ما گاهی براساس احترام به روحانی در مقابل بعضی حرف‌های او سکوت می‌کنیم.
= اصلاح‌طلبان ضربه بخورند اما کشور متحد بماند و ایران حفظ شود برای ما قابل قبول است. ما از روحانی حمایت کردیم و این مسئولیت را هم می‌پذیریم که آسیبی ببینیم.
= آینده نظام کاملا وابسته به عملکرد دولت است. من در حال حاضر موفقیت دولت و نظام را جدا نمی‌دانم به همین دلیل می‌خواهم بگویم ولو اینکه روحانی همان تعداد معدودی از اصلاح‌طلبان هم که به کار گرفته دیگر به کار نگیرد، مشکلی نداریم.
= نقد من این است که چرا آنقدر علیه برجام حرف زدیم؟ عده‌ای که از ابتدا با برجام مشکل داشتند از برجام بیرون بیایند، اما مجموعه نظام موافق برجام بودند پس چرا اینقدر با تشتت در این زمینه عمل شد؟ما می‌توانستیم بیانیه بدهیم رهبری هم تائید کنند که ما برجام را با چهار بعلاوه یک ادامه خواهیم داد. چه دلیلی داشت این همه به اقتصاد کشور شوک وارد کنیم که حتی قبل از شروع تحریم‌ها اثرات آن را بر اقتصاد ببیینیم و ارزش پول ملی ما یک سوم شود؟
* چرا روحانی عبای خود را بر دوش نیانداخت و برای صحبت با نمایندگان به مجلس نرفت؟ چه ایرادی دارد؟ چه دلیلی برای سوال علنی وجود دارد؟
*از دیدگاه من حتی اگر آیت الله‌هاشمی در حال حاضر حضور داشتند، باز هم حریف برخی سیاست‌های روحانی نمی‌شدند و نمی‌توانستند او را در عدم عقب‌نشینی در بعضی مسائل مجاب کنند. چراکه او در دوره اول دولت خود هم به توصیه‌های ایت آلله‌هاشمی جدی عمل نمی‌کرد.
*انتخابات ۹۶ از جهت کاندیداتوری جهانگیری ضربه بزرگی به اصلاحات بود. به هرحال حضور جهانگیری در انتخابات ضررهایی را متوجه خود جهانگیری و جریان اصلاحات کرد. کاندیداتوری او تصمیم روحانی بود و همگان شاهد بودیم که به‌نفع او هم تمام شد اما برداشت من این است که تیم حلقه یک روحانی از کاندیدا شدن جهانگیری در انتخابات رنجیدند و در دوره دوم در شکل‌گیری دولت، جهانگیری کاملا به کنار رانده شد.
*روحانی هم در شکل‌گیری دوره دوم دولت و یک‌سال اخیر اداره کشور علاقه‌مند بود جهانگیری نقش کمتری را در دولت داشته باشد. جهانگیری هرجا کار به او محول شده انجام داده است، اما به هرحال دوستان باید تجربه می‌کردند که در عرض یک‌سال ۲۵ میلیون رای را بسوزانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.