کد خبر : 31031
دیدگاه‌ها برای روند عجیب انتصاب مدیران بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 فروردین 1401 - 17:29
-

روند عجیب انتصاب مدیران

سبزواریان در هفته‌های اخیر، مدام خبر تغییر مدیران در اداره‌ها و نهادهای مختلف به گوش می‌رسد. با یکدست شدن دولت، شورا و مجلس و نیز همراهی بسیاری از نهادهای تأثیرگذار، این تغییر مدیران سرعت بیشتری گرفته است. از مدیران آموزش و پرورش تا رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و از بخشدار فلان بخش تا هیئت ممیزه دانشگاه،

سبزواریان

در هفته‌های اخیر، مدام خبر تغییر مدیران در اداره‌ها و نهادهای مختلف به گوش می‌رسد. با یکدست شدن دولت، شورا و مجلس و نیز همراهی بسیاری از نهادهای تأثیرگذار، این تغییر مدیران سرعت بیشتری گرفته است. از مدیران آموزش و پرورش تا رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و از بخشدار فلان بخش تا هیئت ممیزه دانشگاه، در حال تغییر هستند.

نکته اول در مورد این تغییرها، حضور گزینه‌هایی است که سابقه حضور در هیئت نظارت انتخابات را دارند یا نماینده شورای نگهبان بوده‌اند. یعنی کسانی که داور و ناظر انتخاباتی بوده‌اند که فلان افراد از آن طریق نماینده یا عضو شورا شده‌اند، حالا از طریق نفوذ همان نماینده یا عضو، به پست مدیریت معرفی یا منصوب می‌شوند. این مطلب جای شائبه دارد.

نکته مهم دوم این است که دیگر مثل گذشته، فقط نماینده‌ها و مدیرکل در انتصاب‌ها تأثیر ندارد، بلکه تعداد زیادی شخصیت حقیقی و حقوقی نیز در روند تعیین مدیران مؤثر شده‌اند. تضاد نظرات این همه گروه، معمولاً به انتخاب مدیری محافظه‌کار ختم می‌شود؛ قطعاً به تدریج با حضور مجموعه‌ای از مدیرانی که توان تصمیم‌های سخت، تغییر یا اصلاح را ندارند، شاهد بروکراسی ضعیف‌تری در منطقه خواهیم بود.

و نکته آخر اینکه چرا این همه تأکید و شتاب فقط روی بعضی ادارات و نهادهای شاخص است؟ چرا فقط تلاش‌ها بر جایی مثل آموزش و پرورش متمرکز شده که کارمند زیادی دارد، و علوم پزشکی که بودجه فراوان در اختیارش است؟ چرا مثلا دامپزشکی که ۳ دهه مدیر آن تغییر نکرده یا اداره گاز، امور منابع آب و منابع طبیعی که عملکرد مورد اعتراضی دارند و سابقه طولانی مدیر ثابت، مورد تأکید گروه‌های صاحب‌نفوذ برای تغییر نیستند؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.