کد خبر : 20260
دیدگاه‌ها برای زادآوری در حیات وحش سبزوار افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 - 10:28
-

زادآوری در حیات وحش سبزوار افزایش یافت

ایرنا  رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: بارش‌های مناسب امسال و پوشش گیاهی غنی باعث افزایش زادآوری وحوش حیات‌وحش این شهرستان شده است. حمیدرضا صادقی افزود: امسال زادوولد گونه‌های جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهو در مناطق حفاظت‌شده شیر احمد و پروند این شهرستان افزایش چشمگیری داشته است. وی اضافه کرد:

ایرنا

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: بارش‌های مناسب امسال و پوشش گیاهی غنی باعث افزایش زادآوری وحوش حیات‌وحش این شهرستان شده است.

حمیدرضا صادقی افزود: امسال زادوولد گونه‌های جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهو در مناطق حفاظت‌شده شیر احمد و پروند این شهرستان افزایش چشمگیری داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین میزان زادآوری پرندگان کبک، تیهو، باقرقره و گنجشک‌سانان بیشتر شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: هم‌زمان با فصل زایش و زادوولد حیوانات و پرندگان واحدهای محیط‌بانی و گشت‌های مستمر در مناطق حفاظت‌شده این شهرستان فعال‌تر شده است.
گونه‌های جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخ‌دار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی مانند بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می‌شوند.
شهرستان‌های سبزوار و داورزن دارای دو منطقه حفاظت‌شده شیراحمد و پروند با مساحت ۳۹ هزار هکتار و دو منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.