کد خبر : 11351
دیدگاه‌ها برای زنده نگاه داشتن یاد آزادگان ضامن حراست از صلح است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آذر 1394 - 20:14
-

زنده نگاه داشتن یاد آزادگان ضامن حراست از صلح است

سبزواریان: رئیس جمهوری اسلامی در پیامی به کنگره بین المللی سربداران گفت: زنده نگاه داشتن یاد آزادگانی که برای حق و عدالت جان دادند ضامن حراست از صلح عادلانه است. به گزارش ایرنا، پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این کنگره روز پنجشنبه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گشایش آن

dr-rouhani-payan-sarbedaran01سبزواریان: رئیس جمهوری اسلامی در پیامی به کنگره بین المللی سربداران گفت: زنده نگاه داشتن یاد آزادگانی که برای حق و عدالت جان دادند ضامن حراست از صلح عادلانه است.

به گزارش ایرنا، پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این کنگره روز پنجشنبه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گشایش آن در سبزوار قرائت شد.

رئیس جمهوری در این پیام نوشت: ایران کهن، تاریخی سرشار از فداکاری و از جان گذشتگیهای ملتی پویا دارد که در راه استقلال و استواری آن از بذل جان و مال و خانمان دریغ نورزیده اند. در گستره این تاریخ دیرپا همواره شیرزنان و دلیرمردانی درخشیده اند که منادی آزادی، آزادگی و خواستار عدالتخواهی و ظلم ستیزی بوده اند.

وی افزود: سرزمین قهرمانپرور ایران در گذر از فراز و نشیبهای فراوان تاریخ درخشان خود، از روزی که با آغوش باز پذیرای آیین پربرکت اسلام گردید، درفش کاویانی خود را به گوهر متبرک این مکتب انسانساز و صلح اندیش آراسته و با این تدبیر امیدبخش توانسته خاستگاه اندیشه هایی باشد که سر بر دار می سپارند و تن به ذلت نمی دهند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: در این میان طبیعی است که حاکمان زیاده خواه ظلم اندیش چنین تفکری را برنتابند و در این تقابل نهضتی شکل گیرد که امروز یکی از افتخارات ملی و جهانی کشورمان به شمار آید. نهضت سربداران با تکیه بر مبنای سترگ تشیع، در حالی شکل گرفت که بخش وسیعی از ایران زیر سم اسب فرهنگ ستیزان مغول سنگینی می کرد و شهر سبزوار دیاری که امروز بعد از ۷۰۰ سال با افتخار این کنگره بین المللی را برگزار می کند گامی مهم در بازشناسی جنبه های مختلف آن قیام مردمی به ویژه از منظر علمی و پژوهشی برداشته است.

رئیس جمهوری افزود: اینجانب به سهم خود این تلاش عالمانه را ارج می نهم و با درود به روان پاک آن آزادگان سرافراز، از دست اندرکاران برگزاری این کنگره سپاسگذاری می کنم.

کنگره بین المللی سربداران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۰۰ میهمان از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی طی دو روز برپایی در سبزوار شاهد ارائه ۶۵ سخنرانی در قالب ۹ نشست مستقل در سه بخش خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.