کد خبر : 20863
دیدگاه‌ها برای زندگی ایرانی‌ها در تحریم چگونه است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 13:21
-

زندگی ایرانی‌ها در تحریم چگونه است

انتخاب برخی شهروندان از افزایش نسبت بیکاری، فقر و تورم و کاهش قدرت خرید صحبت و تصریح کردند که تحریم‌ها باعث گسترش مشکلات اجتماعی و اقتصادی، در نتیجه افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی شده است. علاوه بر اینکه دولت در مهار پیامدهای فشارهای اقتصادی به‌ویژه در بخش خودرو، مسکن و کالاهای وارداتی موفق

انتخاب

برخی شهروندان از افزایش نسبت بیکاری، فقر و تورم و کاهش قدرت خرید صحبت و تصریح کردند که تحریم‌ها باعث گسترش مشکلات اجتماعی و اقتصادی، در نتیجه افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی شده است. علاوه بر اینکه دولت در مهار پیامدهای فشارهای اقتصادی به‌ویژه در بخش خودرو، مسکن و کالاهای وارداتی موفق عمل نکرده. طبق تحقیقات الجزیره، عده‌ای دیگر از مردم ایران معتقدند که این کشور می‌تواند مشکلات اقتصادی‌اش را با خودکفایی حل کند و در این راستا، دولت و ملت با یکدیگر هم داستانند. این گروه، تحریم‌های ترامپ را جنگ روانی برای ایجاد ناآرامی در ایران می‌دانند.

«الجزیره» در یک گزارش میدانی به بررسی اوضاع معیشتی مردم ایران در سایه تحریم‌های آمریکا پرداخت؛ که براساس آن، عده‌ای از بازنشستگان ضمن نابسامان و دشوار خواندن اوضاع معیشتی خود، تأکید کردند تحت فشارهای خارجی سر خم نمی‌کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: آن‌ها در گفتگو با خبرنگار الجزیره از افزایش نسبت بیکاری، فقر و تورم و کاهش قدرت خرید صحبت کرده و تصریح نمودند که تحریم‌ها باعث گسترش مشکلات اجتماعی و اقتصادی، درنتیجه افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی شده است. علاوه بر اینکه دولت در مهار پیامدهای فشارهای اقتصادی به‌ویژه در بخش خودرو، مسکن و کالاهای وارداتی موفق عمل نکرده است.

این در حالی است که طبق تحقیقات الجزیره، عده‌ای دیگر از مردم ایران معتقدند که این کشور می‌تواند مشکلات اقتصادی‌اش را با خودکفایی حل کند و در این راستا، دولت و ملت با یکدیگر هم داستانند. این گروه، تحریم‌های ترامپ را جنگ روانی برای ایجاد ناآرامی در ایران می‌دانند.

یک فعال و کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با الجزیره دراین‌باره می‌گوید: نمی‌توان اثر تحریم‌ها بر ملت ایران و پیامدهای آن بر نسبت تورم و کاهش ارزش پول ملی را نادیده گرفت، اما باید گفت: تأثیر تحریم‌ها متوجه بخش‌های محدودی می‌شود و تمام بخش‌ها را در برنمی‌گیرد.

وی افزود: زندگی روزانه مردم ایران چندان تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگرفته و تنها تأثیر مشهود دراین‌باره، کاهش قدرت خرید مردم است. این کارشناس امور اجتماعی خاطرنشان کرد که در بازارهای منطقه اندرزگو در تهران، هیچ تغییری در روند خرید و فعالیت‌های اقتصادی مردم مشاهده نمی‌شود.

در این میان، مسئولان در تهران بارها از شناخت راه‌های دور زدن تحریم‌های آمریکا سخن گفته و بر ادامه صادرات نفت، باوجود تلاش‌های ترامپ برای به صفر رساندن آن، تأکید می‌کنند. همان‌طور که حسن روحانی در جریان جلسه هیئت وزرا از پشت سر گذاشتن با افتخارِ تحریم‌ها صحبت کرد.

گذشته از این، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران، محمدرضا پورابراهیمی از امضای توافق‌های نقدی با چین و دیگر دولت‌ها، برای رهایی از سیطره دلار در روابط اقتصادی خبر داده و تأکید کرد که ایران راه‌های تازه‌ای برای در هم پیچیدن تحریم‌های آمریکا ابداع کرده است.

از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال گذشته، این کشور به سمت تکیه بر ارزهای مختلفی در تعاملات تجاری خود با دیگر دولت‌ها حرکت کرد تا تحریم‌ها را بی‌اثر کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.