کد خبر : 23048
دیدگاه‌ها برای زهرا بخشی: سایت شورای شهر به کما رفته است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مهر 1398 - 14:50
-

زهرا بخشی: سایت شورای شهر به کما رفته است

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار ضمن بیان توضیحاتی درباره علت تعلل در راه‌اندازی سایت شورای شهر، اظهار کرد: مسیری که از دو سال قبل شروع شده اگر همین طور کجدار و مریض طی شود در پایان دوره پنجم باید بگوییم: «متاسفانه سایت شورای شهر به کما رفته است».

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار ضمن بیان توضیحاتی درباره علت تعلل در راه‌اندازی سایت شورای شهر، اظهار کرد: مسیری که از دو سال قبل شروع شده اگر همین طور کجدار و مریض طی شود در پایان دوره پنجم باید بگوییم: «متاسفانه سایت شورای شهر به کما رفته است».

به گزارش سبزواریان، زهرا بخشی در وب‌سایت سبزوند، طی یادداشتی با عنوان «دو سال گذشت، چرا سایت شورا راه‌اندازی نمی‌شود؟» نوشت:

یکی از مصادیق بی‌نظمی شورا و عدم گفتمان شورایی، همین سایت شورای شهر است، که یک جور آینه تمام قد اوضاع و احوال شوراست. اهل خبر البته بهتر می‌دانند. دو سال است دائما از احوال سایت می‌پرسند و دیگر آنقدر جواب‌های با ربط و بی‌ربط داده‌ایم که احتمالا دیگر باید بگوییم «هی بد نیست کسالت برطرف شده».

فکر می‌کنم به عنوان سخنگوی سابق، باید توضیحاتی در این مورد داشته باشم. ناخوشی احوال سایت شورا به دو چالش مربوط می‌شود:

  • چالش اول طراحی و راه‌اندازی سایت است که حدودا دو سال طول کشیده و در نشست خبری ۲۸ مرداد شورا بنا بود ظرف یک هفته سایت راه‌اندازی شود. در این مورد دو سوال وجود دارد: هزینه طراحی سایت چقدر است؟ و طراح چطور انتخاب شد؟ پاسخ به این دو سوال یک تیر و دو نشان است! هم پاسخ به سوالات و  هم شفاف‌سازی، که قطعا دستاورد بزرگی خواهد بود.
  • چالش بعدی و البته مسئله مهم‌تر بعد از راه‌اندازی سایت است؛ به نظرم ناخوشی احوال سایت شورا در این مرحله است یعنی مرحله فعالیت سایت.

سایت شورا مرجعی رسمی است که باید منعکس‌کننده اخبار و واقعیات باشد. قبلا چند بار درباره بی‌نظمی و عدم گفتمان درون‌شورایی نوشته‌ام و در مورد اخبار شتابزده که روی کانال و صفحه اینستاگرام شورا گذاشته می‌شود. این‌ها باعث ایجاد نگرانی می‌شوند. نگرانی‌هایی از این دست که آیا قرار است یک عده از اعضاء در انزوای خبری و یک گروه در صدر اخبار سایت قرار بگیرند؟ آیا اخبار شورا به درستی منعکس می شود؟ البته شفافیت و قانونمندی در مدیریت سایت این نگرانی­‌ها را از بین خواهد برد.

دامنه سایت شورای شهر سبزوار در دوره قبل شورا خریداری شده و بعد از چند ماه کش و قوس، مدیریت دامنه در دسترس شورای پنجم قرار گرفت و بعد مرحله طراحی سایت شروع شد. دو گزینه برای طراحی بود، طراحی کاملا حرفه ای که بین ۴ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه داشت و طراحی وردپرس، که هزینه‌اش کمتر از ۱ میلیون تومان بود.

طبق تجربه کوتاه مدت دوره قبل، اطلاع‌رسانی شورایی به دلیل تنوع نظرات و سلایق کار خیلی سختی بوده که به تنش‌هایی منجر شده و احتمال اینکه در شورای پنجم هم بعد از مدتی عطای خبررسانی از طریق سایت به لقای آن بخشیده شود وجود داشت، برای همین ترجیح این بود که انتخاب کم‌هزینه‌تری داشته باشیم. بعد از پرس‌وجو طراح مورد اعتماد انتخاب و کار طراحی شروع شد. متاسفانه مراحل نهایی و راه‌اندازی سایت با تغییرات هیئت‌رئیسه سال دوم همزمان شد و در ابتدای سال دوم پنبه‌های سال اول رشته شد و طراح جدید وارد کار شد (ضمنا هیچ گونه هزینه‌ای جهت طراحی و  تمدید هاست -که طراح با هزینه شخصی آنرا تمدید کرد- به طراح اول پرداخت نشد).

بد نیست این دو دامنه را هم ببینیم؛

shorasabzevar.ir

sabzevarshora.ir

با احوال حاضر شورا، شاید فکر کنید هیئت‌رئیسه قدیم و جدید هر کدام یک سایت جداگانه دارند!

قضیه این نیست! اعضای شورا با تمام تفاوت دیدگاه‌ها و اختلافات، یگانگی شورا را به رسمیت می‌شناسند. اما قطعا این سوال پیش می‌آید که داستان دو دامنه این قدر مشابه چیست؟ و وجود دو دامنه این قدر مشابه چه لزومی دارد؟

دامنه اولی سایت شورای شهرستان سبزوار است، که آخرین خبر ویژه آن در دوم  شهریور سال ۹۶ بارگذاری شده، دامنه دوم هم سایت شورای شهر سبزوار که به صورت آزمایشی بارگذاری شده و هنوز راه‌اندازی نشده است.

اگر واقعا اراده جدی برای شفافیت و اطلاع‌رسانی وجود دارد برای ساماندهی این تشابه و البته رفع عدم کارایی موجود، باید اقدام مناسب‌تری انجام داد. فکر می‌کنم اگر گفتمان شورایی در سطح شهرستان بسط داده شود، «سایت جامع شوراهای سبزوار» ایده خوبی است که به صورت جامع و کامل اطلاع‌رسانی شوراهای سه‌گانه سبزوار، ششتمد و روداب را پوشش‌دهی کند.

خلاصه اینکه مسیری که از دو سال قبل شروع شده اگر همین طور کجدار و مریض طی شود در پایان دوره پنجم باید بگوییم: «متاسفانه سایت شورای شهر به کما رفته است».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.