کد خبر : 18967
دیدگاه‌ها برای ساخت دستگاه سنجش رفتار سازه‌ها و مخازن تحت تأثیر لرزه بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 - 14:51
-

ساخت دستگاه سنجش رفتار سازه‌ها و مخازن تحت تأثیر لرزه

ایسنا میز ارتعاشی با ظرفیت بالا و با امکان شبیه‌سازی حرکت هارمونیک با دامنه و فرکانس‌های مختلف توسط عضو هیات علمی گروه عمران دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و ساخته شد. دکتر حسن ساقی، عضو هیأت علمی گروه عمران دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: این دستگاه به منظور سنجش رفتار سازه‌ها و مخازن تحت تأثیر لرزه

ایسنا

میز ارتعاشی با ظرفیت بالا و با امکان شبیه‌سازی حرکت هارمونیک با دامنه و فرکانس‌های مختلف توسط عضو هیات علمی گروه عمران دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و ساخته شد.

دکتر حسن ساقی، عضو هیأت علمی گروه عمران دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: این دستگاه به منظور سنجش رفتار سازه‌ها و مخازن تحت تأثیر لرزه و تکان‌های ایجاد شده به کار گرفته می‌شود.
وی افزود: حرکت عرشه میز توسط یک عدد جک هیدرولیکی دو طرفه ایجاد شده و میزان دامنه و فرکانس حرکت میز نیز با استفاده از مکانیسم تعبیه شده در سیستم کنترل دستگاه قابل تنظیم است.
ساقی تصریح کرد: ظرفیت این دستگاه تا ۵۰۰ کیلوگرم است و کاربرد این دستگاه جهت انجام تحقیقات در زمینه تحلیل تجربی سازه‌های مختلف، شامل ساختمان‌ها و منابع آب در مقابل پدیده زلزله است. بدین منظور علاوه بر امکان استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی، امکان عقد قرارداد با ارگان‌های مختلف جهت انجام تحقیقات در زمینه‌های فوق وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مشابه خارجی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه دارند که ساخت این دستگاه در حدود ۱۰ درصد هزینه فوق و معادل ۲۵ میلیون تومان هزینه داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.