کد خبر : 5029
دیدگاه‌ها برای ساخت و ساز در بافت تاریخی منوط به اخذ مجوز از شهرداری منطقه ۳ و میراث فرهنگی بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1393 - 22:19
-

ساخت و ساز در بافت تاریخی منوط به اخذ مجوز از شهرداری منطقه ۳ و میراث فرهنگی

سبزواریان: مدیر منطقه ۳ شهرداری سبزوار گفت: هر گونه ساخت و ساز در بافت تاریخی منوط به اخذ مجوز از شهرداری منطقه ۳ سبزوار و اداره میراث فرهنگی این شهر است. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر درخشانفر با بیان اینکه ۱۶۸ هکتار مصوب از حوزه شهری سبزوار در بافت تاریخی است،

سبزواریان: مدیر منطقه ۳ شهرداری سبزوار گفت: هر گونه ساخت و ساز در بافت تاریخی منوط به اخذ مجوز از شهرداری منطقه ۳ سبزوار و اداره میراث فرهنگی این شهر است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر درخشانفر با بیان اینکه ۱۶۸ هکتار مصوب از حوزه شهری سبزوار در بافت تاریخی است، افزود: در این بافت که یکی از جاودانه ترین مکان های شهر محسوب می شود ما بر آنیم که ابتدا فرهنگ حراست و حفاظت از آثار تاریخی و باستانی را در شهر نهادینه کنیم و سپس هر شهروندی را ملزم به حراست از این آثار نماییم.

وی ادامه داد: امروز باید همه مدیران شهری و شهروندان با تعامل، همراهی یکدیگر، کنترل ساخت‌وسازها در بافت تاریخی، رعایت ضوابط و مقررات ساخت‌وساز و جلوگیری از تخریب ابنیه‌های تاریخی را انجام دهند.

مدیر منطقه ۳ شهرداری سبزوار اضافه کرد: برای ارزش گذاری به تاریخ شهر، شهرداری منطقه ۳ از عموم شهروندان درخواست می نماید قبل از هرگونه اقدام از قبیل تخریب، مرمت، ساخت و ساز، و اضافه بنا با شهرداری منطقه سه و اداره میراث فرهنگی سبزوار هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی گفت: حوزه کاری این منطقه از شمال محدود به خیابان اسدآبادی، از جنوب به خیابان طبرسی، از شرق به خیابان کاشفی و از غرب محدود به خیابان عطاملک می باشد.

درخشانفر گفت: شماره تلفن های ۴۴۲۲۲۷۹۲ شهرداری منطقه ۳ و ۴۴۴۱۶۲۸۸ اداره میراث فرهنگی سبزوار آماده پاسخگویی به سوالات، نظرات و پیشنهادات شهروندان در این زمینه است.

گفتنی است؛ شهر سبزوار دارای تاریخی بیش از ۷ هزار ۵۰۰ سال است و براساس کاوش‌های باستان‌شناسی تاریخ این شهر به دوران پارت‌ها باز می‌گردد و براساس نسخ تاریخی و آثار به جامانده از گذشتگان و مطالعات شهرسازی ساختار شهری سبزوار نیز مربوط به دوره اشکانیان بوده که در طول زمان دچار تغییر و تحول شده است.

لازم به توضیح است طبق آئین نامه اجرایی بند(ج) ماده ۱۶۶ قانون سوم توسعه اقتصادی و موضوع ماده ۱۱۵ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، در شهرهای دارای بافت تاریخی ارزشمند اقدام در جهت حفاظت و کاربری بافت تاریخی الزامی می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.