کد خبر : 28980
دیدگاه‌ها برای سبزوار، باز هم در صدرِ اخبارِ جهان! بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 19:57
-

سبزوار، باز هم در صدرِ اخبارِ جهان!

سبزواریان هرچند وقت یک‌بار شهر ما سبزوار، تیتر رسانه‌های کشوری می‌شود. اکثراً هم با خبرهای تلخ مانندِ قتل، تجاوز، باج‌گیری، سیلی به سرباز و … این‌بار هم یک خبر تلخ دیگر سبزوار را به صدر اخبار برد. البته در زمانِ نوشتن این مطلب هنوز خبر از طبقه‌بندیِ «فوق محرمانه» خارج نشده! ولی طبیعتاً با انتشارِ

سبزواریان

هرچند وقت یک‌بار شهر ما سبزوار، تیتر رسانه‌های کشوری می‌شود. اکثراً هم با خبرهای تلخ مانندِ قتل، تجاوز، باج‌گیری، سیلی به سرباز و … این‌بار هم یک خبر تلخ دیگر سبزوار را به صدر اخبار برد. البته در زمانِ نوشتن این مطلب هنوز خبر از طبقه‌بندیِ «فوق محرمانه» خارج نشده! ولی طبیعتاً با انتشارِ آن، امیدها برای مخفی نگاه داشتن از افکار عمومی، به یأس بدل خواهد شد.


نگارنده، هزینۀ اتفاقات بعد از انتشار خبر را به جان می‌خرد تا همشهریان عزیز را از این مسئلۀ مهم باخبر کند. ممکن است چندین ماه زندان در انتظارم باشد یا حتی یک تصادفِ ظاهراً اتفاقی … اما مهم نیست. وقتی مسئله «جان انسان‌ها» است، ترجیح این است که واقعیت گفته شود تا با مخفی کردن آن از مردم، جان‌های بیشتری به خطر نیفتد!

همان‌طور که شنیده‌اید اولین موارد ابتلا به بیماری کرونا در ووهان چین گزارش شده است، در سطح جهان این خبر پخش شده که این ویروس از گونه‌ای خفاش به بدن انسان آمده؛ اما خبری که از مردم پنهان شده این است که این ویروسِ جهش‌یافته در قالب یک پرندۀ آشنا به سرزمین چین سفر کرده است. پرنده‌ای که چینی‌ها به آن «یانگجی» می‌گویند.
اگر نامِ سبزواریِ آن را بشنوید، راز بزرگ این خبر را کشف می‌کنید: ما به این پرونده «سوفلور» می‌گوییم!
این پرنده در چاه‌ها زندگی می‌کند و طبق تحقیقات دانشمندانِ مراکز سرّیِ چین، اصل ویروس در همین منطقۀ غرب خراسان در اثر فعل‌وانفعالات گوگرد در چاه‌ها جهش یافته و در فصل مهاجرتِ پرندگان به ووهان چین منتقل شده است. طبق این خبر، مشخصاً مدت‌ها پیش از آنکه کرونا ویروس در چین مشاهده شود، در سبزوار وجود داشته و مقاماتِ وقت، آن را از مردم مخفی کرده‌اند تا ترس و وحشت جمعی ایجاد نشود!

در این مدت که ما مردم از این خبر، بی‌خبر بوده‌ایم، دانشمندان چینی در قالب کارگران ساختمان به سبزوار آمده‌اند و مشغول پژوهش در مورد منشأ کرونا ویروس شده‌اند. آن‌ها کشف کرده‌اند که بیماریِ کرونا سابقۀ چندساله در این شهر داشته و اجداد ما با دم‌نوشی به نام «ریش‌بز» و سوپی از گیاهی به نام «کمای» آن را درمان می‌کرده‌اند! چین با مخفی نگاه داشتنِ این خبر، توانسته این دارو را بازتولید نموده و کشور خود را از کرونا نجات دهد. در شرایطی که ما سبزواری‌ها در کنار خودمان این دارو را در دشت و بیابان داریم و استفاده نمی‌کنیم! درحالی‌که هر روز در این شهر ده‌ها نفر از این بیماری بستری می‌شوند یا می‌میرند، اجازۀ انتشار این خبر داده نشده، تا امروز که ما از این طریق آن را منتشر می‌کنیم، شما نیز این مطلب را برای هر کس جانش برای شما عزیز است بفرستید تا نقشۀ بلوکِ شرق (چین و روسیه) را خنثی کنیم و یکدیگر را نجات دهیم!

• نظر شما در مورد این متن چیست؟ این اراجیف را باور کردید یا نه؟ اگر حتی برای لحظاتی باور کردید، در دانش و سواد رسانه‌ایِ خود تجدیدنظر کنید و بدانید که شما مشتریِ خوبی برای لجن‌پراکنی‌های فضای مجازی هستید! به دلایل زیادی ـ که وقتی در موردش خواندید خواهید دانست ـ ذهن شما راحت گول می‌خورد و لازم است کمی ذهنتان را نصیحت کنید!

(علی ششتمدی)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.