کد خبر : 14840
دیدگاه‌ها برای سبزواری‌ها سرمایه‌گذار را با سنگ می‌زنند!!! بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1397 - 20:58
-

سبزواری‌ها سرمایه‌گذار را با سنگ می‌زنند!!!

«سبزواری‌ها سرمایه‌گذار را با سنگ می‌زنند!»، «ادارات در سبزوار با سرمایه‌گذاران همکاری نمی‌کنند!» «سبزواری‌ها پول سرمایه‌گذار را می‌برند!»، «به شهر هم‌جوار برای سرمایه‌گذاری بروید در این شهر حمایت‌های ویژه‌ای می‌شود!»، «فلان سبزواری از شهر خودش فرار کرده و در شهر هم‌جوار کارخانه زده است!» و … این‌ها عباراتی است که شاید هر سبزواری یا هر

«سبزواری‌ها سرمایه‌گذار را با سنگ می‌زنند!»، «ادارات در سبزوار با سرمایه‌گذاران همکاری نمی‌کنند!» «سبزواری‌ها پول سرمایه‌گذار را می‌برند!»، «به شهر هم‌جوار برای سرمایه‌گذاری بروید در این شهر حمایت‌های ویژه‌ای می‌شود!»، «فلان سبزواری از شهر خودش فرار کرده و در شهر هم‌جوار کارخانه زده است!» و …

این‌ها عباراتی است که شاید هر سبزواری یا هر فرد دیگری چند بار آن را شنیده باشد. بدتر از آن، اینکه ما سبزواری‌ها هم بر طبل پر صدای این عبارات می‌کوبیم. سبزوار مهد تمدنی هفت‌هزارساله و مرکز تبادلات تجاری و اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود. قرارگیری این شهرستان در مسیر ترانزیت بین‌المللی آن را از سایر شهرستان‌های هم‌جوارش مستثنا کرده و باعث شده تا به‌عنوان دروازه ورود به آسیای میانه شناخته شود.

هزاران مزیت دیگرش در حوزه کشاورزی، انرژی، راه (فرودگاه، جاده و راه‌آهن) تاریخ، فرهنگ، ادب و غیره می‌تواند بهشتی برای سرمایه‌گذاران و به مرکز تجاری و اقتصادی خراسان رضوی تبدیل شود!!! اما چرا این بهشت سرمایه‌گذاری امروز باید در صدر جدول بیکاری استان خراسان رضوی قرار بگیرد؟ چرا سرمایه‌گذاران هر بار که برای سرمایه‌گذاری به سبزوار می‌آیند با این جملات روبه‌رو می‌شوند و سر مرکب خود را برای سرمایه‌گذاری به شهر هم‌جوارمان و یا سایر شهرهای دیگر کج می‌کنند؟ چرا جوانان سبزواری باید غرق در بیکاری باشند، درحالی‌که اشتغال و کسب درآمد در این دیار حق آنان است؟

باید خون گریست وقتی متوجه می‌شویم که یک سرمایه‌گذار به خاطر شنیدن چند شایعه از برخی کارمندان برخی ادارات و یا برخی افراد ناآگاه سرمایه خود را جمع می‌کنند و به شهر دیگری می‌روند و جای تأسف دارد که بدانیم در یک سال گذشته چند سرمایه‌گذار به دلیل همین شایعات از سبزوار و سبزوار بزرگ باوجود مزیت‌های خاص این منطقه برای سرمایه‌گذاری به شهر دیگری کوچ کردند.

این شایعات ماحصل تلاش عده‌ای منفعت‌طلب برای کسب درآمد بیشتر است شایعاتی از گذشته بر سر زبان‌ها افتاده و تا به امروز هم شنیده می‌شود. جای تأسف دارد که برخی مردم سبزوار نیز ناخواسته و از روی عادت این شایعات را ترویج کرده و می‌کنند. بدتر از آن، اینکه برخی کارمندان غیر سبزواری برخی ادارات شهرستان نیز بر طبل پر صدای این شایعات می‌کوبند و ماحصل آن امروز فرار بسیاری از سرمایه‌گذاران از این دیار است.

خنده‌دارتر آن‌که به‌قدری این شایعات را باور داریم که حتی سرمایه‌داران سبزواری هم پول خود را در شهر هم‌جوارمان سرمایه‌گذاری می‌کنند و یا برای سرمایه‌گذاری رغبت نشان نمی‌دهند؛ اما در واقعیت این‌گونه نیست، مسئولان و مردم سبزوار بیش از گذشته فرش‌های قرمز بلندتری برای جذب سرمایه‌گذاران پهن کرده‌اند. زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در سبزوار نیز فراهم است که در رأس آن دفتر سرمایه‌گذاری‌های شهرستان قرار دارد که تسهیل‌کننده امور مربوط به سرمایه‌گذاری در این دیار است.

اگرچه هنوز وجود دارند تعدادی مغرض که با برخوردهای ناصواب و رفتارهای غلط مسیر سرمایه‌گذاری در سبزوار منحرف می‌کنند که معتقدیم باید با این افراد برخورد قاطع‌تری صورت گیرد، اما نباید به شایعات و رفتارهای برخی افراد جزء در ادارات توجه کرد، چرا که در رأس هرم مشکلات حل‌شدنی خواهند بود. سبزوار با همه مزیت‌های اقتصادی و بازرگانی‌اش بهشت سرمایه‌گذاری است، البته اگر در برابر شایعات، مغرضان و منفعت‌طلبان بایستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.