کد خبر : 29490
دیدگاه‌ها برای سبزوار به کتابخانه سیار روستایی نیاز دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 15:18
-

سبزوار به کتابخانه سیار روستایی نیاز دارد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: این شهرستان با برخورداری از روستاهای پرجمعیت بخصوص در بخش روداب و مرکزی، به وجود کتابخانه سیار روستایی نیاز دارد. معصومه فلاحی روز دوشنبه در نشستی با انجمن خیران کتاب با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی افزود: در کنار محرومیت برخی مناطق حاشیه این شهر از فضای کتابخانه ای، ساکنان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: این شهرستان با برخورداری از روستاهای پرجمعیت بخصوص در بخش روداب و مرکزی، به وجود کتابخانه سیار روستایی نیاز دارد.

معصومه فلاحی روز دوشنبه در نشستی با انجمن خیران کتاب با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی افزود: در کنار محرومیت برخی مناطق حاشیه این شهر از فضای کتابخانه ای، ساکنان بیش از ۱۰ روستای شهرستان سبزوار نیز با جمعیتی بالای هزار و ۵۰۰ نفر از دسترسی به کتابخانه، به عنوان یک مرکز اصلی فرهنگی و اجتماعی محروم هستند.

وی اظهار داشت: با راه اندازی کتابخانه سیار در راستای دسترسی به عدالت اجتماعی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، مشکل کمبود فضای کتابخانه ها در روستاهای پرجمعیت و مناطق هدف و حاشیه شهر سبزوار برطرف می شود.

وی ادامه داد: شهر روداب سبزوار نیز با جمعیتی افزون بر چهار هزار نفر تنها یک کتابخانه دارد که فضای آن بسیار محدود است که البته عملیات اجرایی یک کتابخانه استاندارد در این شهر آغاز شده است.

فلاحی افزود: با وجود محدودیت های کرونایی در ۲ سال گذشته، فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها افزایش یافته است و برای نمونه سال گذشته با وجود تعطیلی مدارس ۱۶ هزار سبزواری در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در بخش های مختلف جشنواره فرهنگی شرکت کرده بودند.

شهرستان سبزوار دارای ۹ کتابخانه عمومی نهادی و هفت کتابخانه مشارکتی است که ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در این مراکز نگهداری می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.