کد خبر : 20468
دیدگاه‌ها برای سبزوار هم صاحب ژئوپارک می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 1 تیر 1398 - 9:11
-

سبزوار هم صاحب ژئوپارک می‌شود

ایسنا تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان سازمان زمین‌شناسی، دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشکده علوم زمین برای راه‌اندازی ژئوپارک در سبزوار به امضا رسید. به دنبال سفر رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان به سبزوار، یادداشت تفاهم همکاری سه‌جانبه میان سازمان زمین‌شناسی و  اکتشافات ‌معدنی کشور، دانشگاه حکیم سبزواری و

ایسنا

تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان سازمان زمین‌شناسی، دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشکده علوم زمین برای راه‌اندازی ژئوپارک در سبزوار به امضا رسید.

به دنبال سفر رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان به سبزوار، یادداشت تفاهم همکاری سه‌جانبه میان سازمان زمین‌شناسی و  اکتشافات ‌معدنی کشور، دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشکده علوم زمین به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر علی‌اصغر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور و دکتر حمید نظری معاون پژوهشی پژوهشکده علوم زمین رسید، سه طرف نسبت به پتانسیل‌یابی جهت معرفی یک ژئوپارک در سبزوار با انجام مطالعات زمین‌شناسی از سوی دانشگاه حکیم سبزواری و با نظارت و راهبرد سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به توافق رسیدند.

مشارکت در راه‌اندازی رشته «ژئو توریسم» در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه حکیم سبزواری نیز از دیگر موارد توافق شده است.

در این مراسم دکتر علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر با دانشگاه‌ها، افزود: مطالعات کاربردی علوم زمین ازجمله مطالعات زمین‌شناسی کشاورزی و بررسی ژئوتوریسم و ژئوپارک به‌صورت یک پروژۀ پایلوت در منطقۀسبزوار و جوین در حال انجام است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

مطالعات زمین‌شناسی کشاورزی از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور در شرق کشور در محدوده‌ای با وسعت ۶۰۰ کیلومترمربع باهدف افزایش بازدهی آب‌وخاک و صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به محدودیت‌های موجود در بخش آب و افزایش بازدهی محصولات کشاورزی از طریق کامل کردن خاک با افزودن کودهای معدنی ازجمله زئولیت و بنتونیت و دیگر کودهای موردنیاز در حال انجام است و امید می‌رود نتایج این مطالعات تا پایان امسال ارائه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.