کد خبر : 23423
دیدگاه‌ها برای سبزوار کمتر از میانگین کشوری پزشک دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مهر 1398 - 8:00
-

سبزوار کمتر از میانگین کشوری پزشک دارد

ایرنا هم‌اینک ۳۶۰ پزشک عمومی و متخصص در شهرستان سبزوار فعالیت دارند که این تعداد از میانگین کشوری کمتر است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان این مطلب گفت: در شهرستان سبزوار به ازای هر هزار نفر حدود ۷۵ صدم پزشک وجود دارد که میانگین کشوری به ازای هر هزار نفر یک پزشک است.

ایرنا

هم‌اینک ۳۶۰ پزشک عمومی و متخصص در شهرستان سبزوار فعالیت دارند که این تعداد از میانگین کشوری کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان این مطلب گفت: در شهرستان سبزوار به ازای هر هزار نفر حدود ۷۵ صدم پزشک وجود دارد که میانگین کشوری به ازای هر هزار نفر یک پزشک است.

دکتر علیرضا مسلم افزود: شهرستان سبزوار به ۱۲۵ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه کمبود پزشک از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است ادامه داد: سال گذشته  ۳۵ پزشک در رشته‌های مختلف پاتولوژی، داخلی، زنان، بیهوشی، رادیولوژی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، نورولوژی، طب اورژانس، توان‌بخشی و ارتوپدی جذب این دانشگاه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر مبنای شاخص‌های ایدئال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضریب پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی یک و دو دهم است که این آمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به ازای هر تخت ۹ دهم است که نشان از کمبود نیروی پرستار در این دانشگاه دارد.

مسلم افزود: تخت‌های بستری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در طرح تحول سلامت ۲۵ درصد افزایش یافته است.
۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن در شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.