کد خبر : 31651
دیدگاه‌ها برای سبزوار ۲۰۰ لیتر در ثانیه کسری آب شرب دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 22:06
-

سبزوار ۲۰۰ لیتر در ثانیه کسری آب شرب دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: میزان برداشت آب شرب این شهر هزار لیتر در ثانیه است و هم اینک حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب دارد.

 حسین ریاضی چهارشنبه شب در نشست خبری افزود: شهر سبزوار در منطقه گرمسیری قرار دارد که با توجه به خشکسالی‌ها و محدودیت منابع آب باید با مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب از این شرایط بحرانی عبور کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری هفته نخست تیرماه به نام هفته مدیریت مصرف، تصریح کرد: به منظور الگوی مصرف و عبور از کم آبی برنامه‌های مختلفی برای فرهنگ‌سازی و آموزش چهره به چهره و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

ریاضی گفت: شرکت آب و فاضلاب سبزوار برای جبران کسری آب، علاوه بر هوشمندسازی و مدیریت کاهش فشار شبکه در ساعات بامدادی اجرای پروژه‌های تامین آب پایدار را در دستور کار قرار داده است.

۹۵۰ میلیارد اعتبار شرکت آب و فاضلاب سبزوار اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های این شرکت اختصاص یافته است.

ریاضی افزود: ۴۵۰ میلیارد اعتبار برای احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود که با احداث آن بخشی از مشکل ذخیره سازی آب برطرف می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب این شهر تا ۹۷ درصد اجرایی شده، ادامه داد: بخش دیگری از این اعتبارات برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب هزینه می‌شود.

ریاضی تصریح کرد: برخی از مناطق حاشیه شهر سبزوار شامل بخشی از محلات کلاته سیفر، بهاران و قلعه نو دهراز بدون سیستم فاضلاب است که احداث شبکه فاضلاب این مناطق آغاز شده اما  اجرای این طرح در بخش‌های از این مناطق بر اثر مشکلات تملک و کف وبر به کندی پیش می‌رود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: تمامی جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر سبزوار زیر پوشش شبکه آب هستند.

شهر سبزوار بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و آب آشامیدنی مصرفی آن از ۴۰ حلقه چاه در مناطق کلوت، کَسکَن و بفره تامین می‌شود و با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ ایستگاه پمپاژ در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.