کد خبر : 4417
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1393 - 23:48
-

“سخن ما” در چهارمین گام

سبزواریان.کام: چهارمین شماره ماهنامه‌ی سخن ما منتشر شد. در سرمقاله این شماره در مطلبی با عنوان “شجاعت گفت وگو“ به قلم مهرنوش جعفری(مدیر مسئول نشریه) می‌خوانیم: «برخلاف ظاهر تهاجمی و انقلابی مواضع دلواپسان در قبال مذاکرات ایران با دولت‌های ۱+۵ این مخالفت ها ناشی از احساس عمیق خود کم‌بینی و هراس شدید از مواجهه دیپلماتیک

sokhane-ma-4سبزواریان.کام: چهارمین شماره ماهنامه‌ی سخن ما منتشر شد.

در سرمقاله این شماره در مطلبی با عنوان “شجاعت گفت وگو“ به قلم مهرنوش جعفری(مدیر مسئول نشریه) می‌خوانیم:
«برخلاف ظاهر تهاجمی و انقلابی مواضع دلواپسان در قبال مذاکرات ایران با دولت‌های ۱+۵ این مخالفت ها ناشی از احساس عمیق خود کم‌بینی و هراس شدید از مواجهه دیپلماتیک با دولت های قدرتمند جهان است.»

پرونده‌ی ویژه‌ی این شماره، درباره‌ی رابطه ایران و آمریکا می‌باشد که با عنوان “آب شدن یخ ها؟” طرح روی جلد این نشریه را به خود اختصاص داده است؛ در این بخش با یادداشت هایی از سرگه بارسقیان، ابراهیم یزدی و کاظم جلالی به فراز و فرودهای رابطه‌ی ایران با آمریکا پرداخته شده است.

بازخوانی ماجرای اشغال سفارت آمریکا که برگرفته شده از اظهارات آیت الله موسوی خوئینیها می باشد؛ در ادامه‌ی این قسمت به چاپ رسده است.
در این مطلب، وی علاوه بر روایت چگونگی ماجرای اشغال سفارت، به نوعی از منظر دفاعی سعی در توجیه و دفاع از اقدام دانشجویان تسخیرکننده می پردازد. پایان بخش این قسمت، گفت و گوی طولانی و خواندنی با دکتر حسین واله، تحت عنوان ”عبور از دیپلماسی ایدئولوژیک”، می باشد.

در بخش مجله‌ی تاریخ، به چگونگی تشکیل وزارت اطلاعات، به قلم سعید حجاریان پرداخته شده است.

در بخش نهادهای مدنی، به بهانه رونمایی”طرح ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان” مطالبی درباره وضعیت اجتماعی ایران منشر شده است. در انتهای این بخش گفت وگوی جالبی با احمد مسجد جامعی درباره این طرح به چاپ رسیده است.

میزگردی با حضور محسن آرمین و حمید رضا جلایی‌پور درباره قانون امر به معروف و نیز گفت و گو با میر‌محمد صادقی، سخنگوی سابق قوه قضائیه و معاون حقوقی فعلی مرکز تحقیقات استراتژیک با عنوان: ”مشکل امر به معروف و نهی از منکر با قانون حل نمی شود.” نیز منتشر شده است.

همچنین مصاحبه با دکتر مصطفی معین به بهانه انتشار اولین جلد خاطرات دوران وزارتش و چندین یادداشت و مطلب دیگر در این شماره سخن ما به چاپ رسیده است.

سخن ما را که در ۱۳۰صفحه و با قیمت هفت هزار تومان به چاپ رسیده است می توانید از روزنامه فروشی های سطح شهر تهیه نمائید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
شکاک دوشنبه , ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

درود بر سبزواریان با کارای جدیدش

سبزواریان.کام پنجشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲

سپاس از همراهی شما…

ali سه شنبه , ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

بی زحمت نشریه ی وزین صدا رو هم به همشهریان عزیز معرفی کنید

سبزواریان.کام پنجشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲

با سپاس از حضور و همراهی شما
سبزواریان در نظر دارد تا حد امکان نشریات فاخر و شاخص را معرفی نماید. به زودی در یک مطلب جداگانه به معرفی نشریه وزین صدا (و دیگر نشریات اصلاح طلبانه) خواهیم پرداخت.
پایدار باشید و برقرار

نظرات بسته شده است.