کد خبر : 739
دیدگاه‌ها برای سرانه فضای سبز سبزوار تا سرانه ایده آل فاصله دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1393 - 10:27
-

سرانه فضای سبز سبزوار تا سرانه ایده آل فاصله دارد

سبزواریان.کام: مهندس حسین دولت آبادی مجموع کل فضای سبز در شهرستان سبزوار را ۲۷۸ هکتار اعلام کرد و گفت: از این رقم ۱۰۰ هکتار مساحت پارک های شهرستان است سبزوار دارای ۷۳ مورد پارک، ۳۴ میدان و ۲۱ بلوار و آیلند با مساحت ۹ هکتار است ضمن این که ۷۸ هکتار را نیز مجموع باغات شهرستان

fazaye-sabzسبزواریان.کام: مهندس حسین دولت آبادی مجموع کل فضای سبز در شهرستان سبزوار را ۲۷۸ هکتار اعلام کرد و گفت: از این رقم ۱۰۰ هکتار مساحت پارک های شهرستان است سبزوار دارای ۷۳ مورد پارک، ۳۴ میدان و ۲۱ بلوار و آیلند با مساحت ۹ هکتار است ضمن این که ۷۸ هکتار را نیز مجموع باغات شهرستان بخود اختصاص داده است.

به گزارش سبزوارنیوز، وی افزود: سازمان پارک ها برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز داخل شهر دارای ۸ حلقه چاه اصلی و ۵ حلقه چاه متفرقه است دبی این چاه های آب ۲۲۰ لیتر در ثانیه است که اکثراً این چاه ها در جنوب شهرستان سبزوار واقع شده اند که بیش از ۸۰ درصد فضای سبز شهرستان با آب خام آبیاری می شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری با تاکید بر اینکه یک شهر ایده آل شهری است که ۲۰ درصد مساحت آن اختصاص به فضای سبز داده شده باشد گفت: شهر سبزوار دارای ۳۶۰۰ هکتار مساحت است که باید ۷۲۰ هکتار آن فضای سبز باشد در حالی که اکنون ۲۷۸ هکتار از فضای شهرستان دارای فضای سبز است.

دولت آبادی با بیان اینکه سبزوار در مقایسه با شهرستان های همجوار خود وضعیت بسیار خوبی به لحاظ کیفیت و کمیت فضای سبز دارد گفت: تقریبا پراکندگی پارک ها در سطح شهر بسیار خوب است مشکل اصلی سازمان پارک ها و فضای سبز کمبود نقدینگی است در صورتی که اعتبارات لازم فراهم شود تمامی زمین هایی که کاربری فضای سبز دارند تملک و تبدیل به فضای سبز خواهیم کرد.

وی در خصوص فضای سبز کمربندی که در گذشته مورد انتقاد شدید صلاحی استاندار وقت قرار گرفته بود گفت: به لحاظ اینکه سالیانه میلون ها مسافر و زائر از کمربندی سبزوار در حال عبور هستند با توجه به شرایط آب و هوایی سبزوار گونه های زیادی از جمله اقاقیا، زبان گنجشگ، کاج، توت و انواع پرچین کاشته شده است تا در سال های آینده شاهد ورودی بسیار سبزی در شهرستان باشیم.

دولت آبادی بودجه مصوب سال جاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار را بیش از ۱۲ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه سیاست شهرداری و شورای شهر امسال مقرر است سازمان پارک ها در امور عمرانی پارک ها دخیل باشد به همین لحاظ بودجه امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی بودجه عمرانی سازمان را ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: این بودجه در قالب طرح های مطالعاتی مسائل شهری، حفر چاه در معابر سطح شهر، بهبود محیط شهری، احداث ۲۰ پارک محله و پارک منطقه ای، ایجاد مجموعه سرگرمی های پارکی، طرح احداث سرویس های بهداشتی در پارک ها و… هزینه خواهد شد.

این مقام مسئول بودجه سال گذشته سازمان را مبلغ ۵ میلیارد و۹۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: تاکنون ۸۸ درصد این بودجه محقق شده است.

وی تعداد سازه های تبلیغاتی سطح شهرستان را ۸۶ مورد پورتابل و ۳۱ مورد بیلورد برشمرد و اضافه کرد: از این رقم ۴۲ پورتابل در اختیار شهردرای، ۲۰ پورتابل در اختیار شورای اسلامی شهر و ۲۴ عدد نیز در اختیار شرکت های خصوصی است.

دولت آبادی گفت: برابر وعده ای که در گذشته داده شد سازمان برای زیبا سازی سطح شهر کلیه پورتابل هایی را که در اختیار سازمان بوده تبدیل به سازه های جدید کرده است.

وی افزود: در بودجه سازمان پارک های محله بی نام پیش بینی شده در صورتی زمینی در شهرک شیرخانی در اختیار و تملک شهرداری باشد و در طرح جامع دیده شده باشد در غالب پروژه های پارک محله اجرا خواهیم کرد .

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری در خصوص کمبود پارک و فضای سبز در شهرک شیرخانی ها و میدان رازی نیز گفت: سازمان پارک ها و فضای سبز یک برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ تهیه کرده و این برنامه یک طرح راهبردی و استراتژیک است این سند چشم انداز برای مصوب شدن به شهرداری و شورای شهر ارسال شده است در صورتی که به تصویب نهایی برسد چراغ راه سازمان در آینده خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.